AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
690

Mjölkiga skivor

Det blev dags att byta bromsbelägg på bilen, sagt och gjort, stoppar dit nya piratbelägg av ad centers eget märke (tillverkare okänd). Bromsen fungerar bra, inga problem så långt. Tar mig sen titt på skivorna efter att beläggen gått in sig, jaha, ful mjölkaktig gulbrun hinna på skivorna.

Med orginalbeläggen var skivorna kromblanka men nu ser det ut som urk :-(
Har råkar ut för detta tidigare på en annan bil och jag minns att jag förbannade detta då och nu var det dags igen. Suck att man aldrig lär sig köpa riktiga grejor. Vissa tillverkare tänker på sånt här, andra inte.

Var bara tvungen att skriva av mig min besvikelse. Detta är måhända ett ilandsproblem men ack så retfullt.

Är det någon mer än jag som bryr sig om hur skivorna ser ut? Snälla, ge mig support :-)

mvh/ Anders
Tvätta du skivorna med avfettnihg innan du monterade de??Låter som om dina belägg är kontaminerade...
Skivorna (beg) var rena och blanka (tidigare orginalbelägg). Jag tror helt enkelt det beror på materialsammansättningen i klossarna. Jag har som sagt råkat ut för detta förut på en helt annan bil och och då var allt nytt (och rentvättat).

Det är en slags tunn beläggning helt eller delvis på skivan, ok inte mycket men nog för att reta mig. Antar att tillverkare av orginal eller lite finare belägg tänker på sånt här och lägger ner möda på att utveckla klotsarna så att skivorna skall hålla sig fina.

Titta på lite på bilars bromsskivor och upptäck skillnader.

mvh/ Anders
Ja kör me Biltema belägg på min bruxis (en gammal Passat) o de skivorna ser lika blanka ut som alla andra skivor jag ser/har sett...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.