AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.495

Hur funkar 645 på vintern?

Funderar lite på att införskaffa en 645 E63 och köra den året runt. Vad tror ni om att ta ut en sådan vacker pjäs på vinterväg, bara idioti att tvångsmata den med snö, slask och salt eller funkar det fint? Någon som har någon erfarehet av det hela?
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Jag trillade dit och köpte den 645 i Hborg. SMG och Dynamic drive blir najs. Hoppas att den är rolig på vintern ;)

/gf
Härligt, grattis!

Har inte blivit någon för mig än, väntar på lite mer prisfall tror jag. Sen blev det MC kort nyligen så det kom just lite andra trevliga utgifter också.:)
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Nu är den "inkörd" av mig - 200 mil och 5 tankar 98. Gillar hur den beter sig på vägen, och vad som händer när man trycker ned plattan efter lite paddelsväxling.

Vinterdäcken återstår - har någon tips? Vill ha 18-tums friktionsdäck, samma fram och bak (slitagefördelar).

Även försäkringen behöver ses över - vilka är bra och billiga för en storstadsbo?

/gf

Bor själv i villa i en närförort till stockholm och för mig så har antingen bmw originalförsäkringar eller vesta varit billigast. Även för de 645ci som jag kollat på. Så jag skulle kolla dessa och kanske köra ett provskott på compricers jämförelse för att få ett referensvärde.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.