AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
58.465

När det gäller beg.köp av 750 eller 740 E38?

Sida 5 av 7
happygrus
Jo jag är väldigt osäker, bilderna hos bytbil Länk! syns det lite bättre på

aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Denna är Orientalblå metallic.
Länk
Bilderna ljuger för ögat - Orientblå ser inte så svart ut i verkligheten. En vackert mörkblå metallic är det, men den ser inte alls svart ut i verkligheten.

Nyströms bilvård är en liten källarfirma, men ägaren är trevlig och verkar vara en rejäl person. Jag fick iaf gott intryck av honom för två år sen.

Som jag förstår det har jag konturstolar i min E38 (enligt utrustningslistan). De påminner om stolarna som kallas "sportstolar" i E39 och innebär att stolarna har skålning och förlängt lårstöd. Men konturstolarna har eljusterbart lårstöd och vinkel på överdelen av ryggstödet, det har inte E39:ans stolar (som f.ö. är mindre också).

"Komfortstolar" - är det de vanliga "platta" stolarna (även kallade "dasslocken" i vanvördig folkmun :)) ? Är det dessa som kan fås med massage-funktion? GGGGGGGGGGGGGGGGGGG (massa ge)

Lev väl
Jag blev intresserad av CEL:s inlägg om ekomappning och tänker själv höra efter med Norrgård. Jag har en 540 med M62 och en 740 med M60 och bor bara några kilometer från dom och återkommer i början av veckan med mer info.
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Jag tycker inte att bilderna ljuger om färgen på den jag länkade till. Många tror att den är svart tills de kollar till lite extra. Jag tycker att det är en riktigt läcker färg.
Kanske ska tilläggas att det är min bil.
happygrus
ajhp: du har powerpost !

Tänkte bara berätta att jag var förbi Norrgårds Motor som chippat CEL:s bil. Tyvärr kan de inte chippa mina bilar (-95 och -98) endast -00 och nyare. Surt sa räven.
happygrus
Denna måste ju vara prisvärd även om den saknar en del utrustning Länk verkar vara i ett mycket fint skick men jag är skeptisk till oxfordgrön och den beiga inredningen, kanske ser bättre ut i verkligheten ?

Finns det någon på AP som varit och tittat på denna?
Länk
happygrus
Jo den var jag på väg att köpa, men efter jag gått igenom den och provkört avstog jag
pga av fler fel som fanns på bilen bla ac'n kändes svag och fungerade inte på passagerarsidan, kändes en svag lukt av glykol när värmeventilerna öppnande,
Tydliga vibrationer i ratten vid 110-120, mindre bromsvibrationer fanns också, lyktspolning död, bensintanklucka låser ej, listen nertill vindrutan var helt slut och det var dags för service. Motor och växellåda gick jämt och den kändes tight i chassi inga klonk eller missljud och den låg riktigt fint på vägen provade upp till 180. I övrigt var den fin i lacken några små hårda rostbubblor fanns på e38s standardrost ställen. Invändigt var den fin och orökt. Riktigt bra prutläge för den som vill skruva..

Vad menade killen med uppgraderade vxl-lådan utan plastkuleproblemet??
Hade han bytt till hårdare kulor?? för annars är det väl bara 5hp24 lådan som inte har det trasslet,och den kom väl inte förräns 98??
Br
2
Bromsok
BMW 328 -99
Måste bara säga att det här är ett underbart forum! Första inlägget...

Är ingen expert på den växellådan men du har säkert rätt. Men det kanske är så att det är upgraderad till steptronic och att den har den gamla lådan vet att det kom under 96 någon gång.

Förövrigt finns det en guide som tar upp det där med plastkulorna i gör det själv står 97 där.
Jag tycker ni ska titta på denna, Länk ;-)

BMW CS #1812

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Jasså, är den ute på marknaden igen. Får vel hålla med, inte många 96:or som slår den på fingrarna.
Tyvärr är den det. Inget jag hade tänkt mig om man säger så. Gillar den alldeles för mycket för att sälja egentligen men har fått jobb i UK så vi ska flytta snart så har inget val. Kanske kan köpa en där ;-)

Okej! Hoppas den får en ägare som gillar den lika mycket som du och jag gjort.

BMW CS #1812

happygrus
Länk

Någon som känner till denna "lågmilare" ?

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
elitesk, det finns jätte många fina e38 och e39 i England till riktigt bra priser.
Det är bara att kolla autotrader.co.uk eller ebay.co.uk

T.ex.
750iL
Länk

Faceliftad 740iL
Länk

Kolla inredningen på denna.
Länk
Vad snygg den blå inredningen är. Och den har konturstolar, ovanlig.

Synd att ratten sitter på fel sida. Men det är som med allt annat i UK, dom har ju rören på utsidan av husen och äter inälvor. :)
Exteriört tycker jag att E38:an fortfarande håller, det är lätt den snyggaste 7:an. Med några små grepp skulle den kännas helt uppdaterad och modern i karossen, till skillnad från paddorna E65 och F01.

Interiört dock, där är dom nya bilarna finare, bortsett från I-Drive, den är inget vidare. Och grisratten, den är verkligen smaklös. Och "båtsoffan", den konstigt svängda instrumentpanelen.

Snyggaste inredning i en lyxvagn är faktiskt en Mercedes enligt min mening. CLS:en är svårslagen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.