AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
58.468

När det gäller beg.köp av 750 eller 740 E38?

Sida 3 av 7
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Airbag kan ju vara allt från en skadad sensormatta i passagerarstolen till något värre. Uppkopplad via diagnos ger ett relativt klart besked. Har själv åtgärdat passagerar mattan för 25:-, så dyrt behöver det inte bli. För egen del är bränsleförbrukning ovidkommande.

Mvh. Patric, BMWCS #4598
Jan: Av erfarenhet så vet jag att är det trassel från början...så blir det trassel på slutet med.
Hur mycket man ändå vill ha en bil kanske, så har man dåligt med meckar-möjligheter/polare/bra reservdelar..tja då blir det dyrt och en bitter smak i slutändan.
Vad vet du vad de har gjort på bilen??(reparerat)?? Låter dessutom som dyra problem.
Du snackar väl tyska eller?? Ring hellre bilhandlaren i Rostock..han har en 95a som kanske är sjysst för 3000Euro..sjyssta fälgar på..med lite rep och LTC så kan du ha den klar för 45 kanske..Men då vet du vad som är gjort.
Jag hann inte titta på den, men för det priset+ lite prut..tja kanske bättre än den 750in med många fel..
Man skall inte köpa på sig trassel..bara roligt pyssel:):)
Inte ska du behöva åka till Tyskland för att hitta fräscha exemplar Jan.

Min är till salu: Länk

BMW CS #1812

Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Vad blir det nu för nån bil Philip? =)
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Har för mig att det blir en M5?

Mvh
CE
34
CEL
740 shadow line-00
Till Matte Kvack: Jäpp, kör mycket långkörning. Senaste trippen ned till Deidesheim slutade på 0,82 l/mil i genomsnitt på sträckan från Stockholm.
hastighet 110-140, ca 120 i medel.

Förträfflig ekotrimning utförs av Norrgårds Motor i sthlm, kostnad 2500-3300kr beroende på motortyp. garanterad minskning ca 15 %. 2 års garanti.
Bilen går definitivt mjukare och smidigare efter åtgärden och fartspärren försvinner samtidigt som Du får 30-40 hästkrafter extra. Enda nackdelen är att Du bör tanka 98 oktanig soppa för bästa resultat.

Förra året på bilprovningen trodde besiktningskillen att det var fel på avgastestutrustningen, då det inte kom några avgasvärden. Efter att ha testat tre gånger, kliade han sig i huvudet och sa att det var den renaste bensinmotor han någonsin kontrollerat.

Gottfrid
Cel:..haha fett..15% garanterat??det var inte dumt det..
Får du bättre "grundvrid/vrid" på låga varv efter ekotrimmningen?? eller bättre i "mellaregistret"??
Och 30-40 hkr + är ju inget att förakta..verkligen nice..På en sugmotor.
Hur blir den blandade körningen då?? 1dl mindre??
Ja, M5 får det va. Det går ju inte annars :-)

BMW CS #1812

Har nu varit och kollat på den blå i stockholm (kostar nu 39 tusen), bilen gick fint i låda samt att motorn lät bra, kylaren var bytt och serviceboken såg bra ut. Tyvärr hade bilfirman inte rengjort bilen inuti såg ut som slipdamm i hela bilen. Läderklädseln var i bra skick. Trots detta köpte jag inte bilen, det var småskavanker i lacken, lösa knappar i bilen och katastrofala lister längs hela bilen på insidan. Dessutom fanns rost på bagagelucka samt under passagerardörr. Nån askkopp som inte gick att stänga, händge liksom bara ut, och lite slitet läder på förardörren.

Ingen dålig bil direkt bara fick inte den där slå till känslan.....

Vad tror ni om denna? lite konstiga fel bara....

Länk

Tysken
ja felen känns ju helskum, nästan ovårdad, dock ser den väldigt fin ut på bilderna, men han säger också att han inte använt bilen på ett par år, känns dyr med dessa fel+ kassa däck, men ska du ändå åt det här det hållet far förbi sollefteå och kolla på min 740 ;)

halvorsen
ja felen känns ju helskum, nästan ovårdad, dock ser den väldigt fin ut på bilderna, men han säger också att han inte använt bilen på ett par år, känns dyr med dessa fel+ kassa däck, men ska du ändå åt det här det hållet far förbi sollefteå och kolla på min 740 ;)

halvorsen
www.garaget.org/halvorsen
finns på autopower, och blocket,
Jan..avakta lite..bättre att vänta tills "känslan" som du säger,infinner sig.
Lite skavanker ok..mycket rost=mycket jobb.
Det skall finnas "bra förutsättningar" om man skall behöva pyssla med bilen.
Då brukar det också kännas bra.
39Lax?? varför har de sänkt bilen 10 lax på 1vecka??? Känns som de bara vill göra sig av med bilen..
CE
34
CEL
740 shadow line-00
Matte Kvack! Nollställde förbrukning 2 vid trimningstillfället för 1,5 år sedan. den visar 9,8 idag (blandat). Tycker att det verkar som om draget är bättre vid 2-3500 varv, rena åsnesparken vid omkörningar på 3.ans växel i 90-120 km/tim.

Gottfrid
Cel: Det var inte dåligt..Har du standard-luftfilter i??,eller KN??eller nått annat
isatt innan du lämnade in bilen till Norrgårds-motor??
Har du ny programmvara i vxl-lådan också??..eller har du kvar den gamla??
Tycker det verkar vara jäkligt bra förbruknings-siffror för en så tung bil.
Men det är bara att gratulera.

Skall ringa Norrgårds-motor när jag fixat iordning motorn (stift/olja)etc.
Skadar ju inte att lyssna på vad de har att säga.
CE
34
CEL
740 shadow line-00
Matte Kvack igen!! Standardfilter och inget rört i växellådan. Min gamla 730I(E32)
med v-8, gick att få ned till 9,8 på långkörningar, blandat låg den på 12,3, vilket jag då tyckte var extremt bra för en så tung bil. Och nu med 100 hästar ytterligare och ännu tyngre bil är det närmast ofattbart låga siffror.
Cel....Har du läst av din bil så att den inte går "snålt"?? då kan man få bra siffror också..
Skulle vara kul att veta vad andra som "ekotrimmat/trimmat bilarna" har fått
för förbrukning..
Om det är en såå stor märkbar skillnad, ja då har man ju tjänat in de pengarna på ett halvår.
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
CEL

Ang førbrukningen så ær det ju så att det trots allt handlar om två ganska likartade motorer, och bilar. Så det spelar inte så stor roll om den ena har 100 Hk mer så længe bilarna kørts ungefær lika och som folk. Helt enkelt før att det normalt ær ytterst få gånger vanligt folk kør så att de anvænder motorn maxeffekt.

Vanligen så kørs/anvænds motorerna på en bråkdel av sin maxeffekt sækert 90% av kørtiden eller mer. T ex så åtgår det ca 20-30 Hk før normala bilar att hålla 90 kmh.

Att det står 9,8 liter/100km på din førbrukning (blandat) efter 1,5 års kørning, sæger egentligen inte så himla mycket, helt enkelt før att blandad kørning ju kan vara så otroligt olika och mycket svårt att reptera exakt både før dig sjælv och i synnerhet før andra som vill se hur deras blandade førbrukning står sig mot din.

Jag har sjælv en 740iL och den har inga større problem att hålla førvånansvært låga førbrukningssiffror. Sist jag kørde till Sthlm så visade den 0,78 nær jag kom till Hjustakorset vid Rinkeby/Tensta, det efter 16 mils lugn landsvægskørning dær skyltarnas hastigheter føljdes.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Min 735:a är till salu och fin för att vara en bruksbil. Jag kör också under litern med min, inga problem alls.

Länk

min bil: Länk
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
F-n hade jag haft 100' tillhands hade jag köpt den här på 2 röda! Länk

______

Foto Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.