AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
58.469

När det gäller beg.köp av 750 eller 740 E38?

Sida 2 av 7
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Du har säkert rätt henke. Jag är dock mycket nöjd. Så länge den snittar som jag skrivit ovan är jag nöjd. Använder den mest fina sommardagar och tycker det är snyggt med stora bredda hjul. (tar lite bilder i höst som jag lägger upp i galleriet) Om jag inte är helt fel ute och cyklar så blir greppet lite bättre på torr asfalt när det svänger med breddare däck och tillsammans med M-chassit ligger den som klistrad i kurvorna på mindre vägar vilket är trevligt.
:-)

BMW 4 Life
Henke. det stämmer jag hadde också originaldimensionen, och bilen drog märkbart mindre gentemot 255 orna sen..så 265 är nog ännu elakare mot plånboken.:):) (gud vad sugen jag är på en ny bmw nu..gå ner då förb&%¤&%/annade euro):):)
Förbrukningssiffrorna jag satte var med 255/40 ZR19, lite osäker på profilen men det var 255 breda 19" iaf. :)

Om man kör utan automat, planerar körningen riktigt ordentligt så man undviker onödiga inbromsningar och accelerationer så går 750:n riktigt snålt. Fast när man kör 750:n så vill man ju inte undvika accelerationer vilket gör det svårt. :)
Utan farthållare ska det stå såklart. :)
Volvon är fulltankad..passet i fickan.. dags för en veckotur i sverige/tyskland för att kika på bilar.. Vad tycks om priset 740 99a 24000 mil för 50 lax blåmet +creme..samt 750 95a svart + svartläder 20000mil för 28lax i tyskland..ganska ok priser tycker jag..
Är såå sugen på 750 med fullutrustning, men 24tusmil på 99a ingen utrustning är inte heller fel..
Hur skulle ni valt/betalat för bruks/skick etc..
Matte Kvack,

låter som en ql sysselsättning!!!

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Matte:

Den här blev jag sugen på: Länk

Annars verkade dessa prisvärda om du inte har milskräck, å andra sidan kan du vara säker på att de inte är skruvade ;) : Länk Länk
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
En långmilare kan väl lika gärna vara skruvad som en lågmilare ? En långmilare har väl varit en dyr lågmilare när den var nyare och och det var lönt att skruva den för tidigare oseriös säljare. Den kan väl ha gått långt efter skruvningen utan nytt fusk efteråt ? En väl underhållen och servad BMW kan ju gå extremt långt. :-)

BMW 4 Life
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Inte omöjligt, men då är iaf milskruvningen procentuellt mindre... ;)

Mvh
Läste i bilprovningenstest av beg.köp att 750 skulle ha dyrare servicekostnader än 740. Någon som har nån kommentar till detta? Vad skulle vara dyrare tex?

Tysken
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Några extrema prisskillnader i service handlar det inte om men lämnar man in bilen på verkstad så kostar ju arbetet mer då servicen tar lite längre tid än på V8 och verkstäder har ju en timdebitering, det är trots allt 4 cylindrar extra att serva. Sedan kostar ju varje tändstift ca 100 kr om det ska vara orginal från BMW så där blir det redan 400 kr i extra kostnad. Eftersom motorn kräver mer olja blir det en extra kostnad på någon 100 lapp där med. Behöver kylvätskan bytas går det i mer också osv.

Om jag inte misstar mig har V8:an bara ett luftfilter. V12:an har två stycken.

Finns säkert fler såna här små skillnader som jag glömt som gör servicen dyrare. Jag tycker dock det är värt det. :-)

Servar man själv och med billigare delar och billigare vätskor blir nog skillnaden mindre men det hade aldrig jag gjort mot min 750. Har man råd att tanka 750 har man råd med en liten extra utgift på servicen en gång om året. Min 750 förtjänar det bästa hur som helst. :-)

BMW 4 Life
Back from germany and sweden bmw search..:):)
Rob..Den var fin..dock finns det en billigare 750..samt den i silver har funnits ute på mobile i 1.3år..hade en inntryckt dörr förut. Och den andra är det liiite för mycket mil för min smak..
OBS köp inte 740in för 55lax 99an på blocket i Hässleholm.
På telefon så var den i toppskick.1ägare etc..ok tyckte jag.
Körde ner för att testa den bla.

3st rostfläckar (nästan igenom) på höger fram/bakdörr..samt en till bak på luckan.
Annars så var lacken ok,lite repor.
Ett hål mitt i backsätet 5mmx5mm..samt 4st hål på vänster dörrsida i lädret.
Och varför kan man inte tvätta innredningen EN gång på 10 år..Behövs 3st tvättar minst samt lite lagningar... Ratten var sliten, slitna däck?slitna vinterdäck?astorra=(livsfarliga) nyservad insp 2 (hur faan kan de missa en paj servopump??? bilen drar snett,samt läste av fel på vevaxel?lambda..
Inget tryck i gas-responsen (nått fel är det)...växlade dock ok..Samt ABS no connection fel i disp..
Kommentar: Kan fixas till,men minst 10-15lax i reparationer+däck..
Betyg 2ankor av 5 :):)
THE SEARCH GOES ON..

Fråga har nån tittat på 750in i sthlm på blocket..den blåa 97an???
Annars tänkte jag göra det imorgon..Verkar lite skruvad dock??
Hur var den blå i Stockholm?

Tysken
CE
34
CEL
740 shadow line-00
Föredrar trots allt 740, klart lägre driftkostnader än 750. Jag har en 00 som är ekotrimmad(320 hk) och drar 075l i 90-95 km/tim. först vid 150-160 drar den 1 liter/mil

Gottfrid
Jan..hann inte dit igår..skall dit nu idag,återkommer.
CEL: Ekotrimmad ?? 1 liter i 150??Är det möjligt??
Jan: 750in har varit på lackreparation..nån hade dragit en nyckel länd hela bakdelen. Så den skulle kommit tillbaks idag..?? Kollade dock in deras 740 där..Väldigt sliten,man hittar bättre i tyskland om man orkar importera.
VH M
Lite skumt kring den där, förra veckan var det en privatperson som skulle sälja den, när jag ringde om den nu var det en bilfirma och enligt var den i fint skick ute och inne men den var på service för byte av olja i växellådan hmmmmm..........

Tysken
Al
158
Aleexaander
M135i xDrive -16
Angående den blå 750in i Stockholm så ägde en privatperson den för några veckor sen som har försökt få den såld sen i höstas. (Då jag var spekulant på den)

Han verkade ha blivit väldigt desperat då han sålde den för 20.000:- istället för 65.000:- som i höstas, samma fel var dock kvar: Hö dimljus trasigt, ABS samt ASC ur funktion, buckla på bakskärm samt HÖ bakspegelglas spräckt.

En privatperson köpte den snabbt ( Under 2 timmar innan den var borta från blocket ) och la sedan upp den här i powerbörsen för 49.000:-, vet inte om han fick den såld eller hur firman som nu försöker sälja den kommit i bilden men OM ni åker och kikar på bilen så var uppmärksamma på felen jag skrivit eftersom varken firman eller förra privatpersonen skrev något om det.

Se min tråd: Länk

Mvh Alexander
Al
158
Aleexaander
M135i xDrive -16
Såg nu att jag glömt skriva att även airbaglampan lös.

Mvh Alexander
ok, låter dyrt att laga. ABS går väl an men vad kan ASC samt airbag kosta? lär nog bli en del kan jag tänka mig. Fanns ett bra tips här på forumet angående ABS problem men resten då? El brukar kunna bli snuskigt dyrt.....idéer nån?

Tysken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.