|
|
|
|---|---|
|
Har upptäckt ett vinande ljud som uppkommer då man kör mellan 100-130km/h ljudet ökar i frekvens ju snabbare man kör. känns som det låter under bilen. Ljudet påverkas inte när man svänger. slutar när man kopplar. Förslag? /Kim | |
| Är inte det växellådan ifall den slutar att vina när du frikopplar hur lång har bilen gått | |
| Den har gått 14300 mil | |
|
Kommer ljudet om du kör på 3an runt 2000 RPM också ? (Prova att släpp av gasen helt vid 2000 RPM på 3an). Isåfall har du samma som jag... håller på att byta LMM, Lambdasond osv. Mitt fel började så, och slutade med att den ibland bluddrar/hackar runt 800-2400 rpm. |
|
| Inge ljud på 3an alls vid 2000rpm. | |
| Låter ljudet som insugsljud till en turbomotor? Isf är det nog något lager i lådan som försvunnit (Fick detta fenomen på min M3 E46a och det visade sig att det var ett litet lager i lådan som lossnat och smulatssönder till damm) | |
|
Echelon: Det låter faktiskt lite så, som när man verkligen pressar en turbomotor. Ska kolla upp lådan, ska ändå byta koppling i vinter pga små störande mekaniska ljud när man släpper upp kopplingen. /Kim |
|
|
Heh Fick missljud i min bil som slutade med att att vi fick skruva isär hela vänster framvagn mer eller mindre. Visade sig dock vara backspegeln på vänster sida för mig som inte åkt i läge efter nerfällning. - Låt verkligen som det kom från vänster framvagn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.