|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en trasig pdc-sensor fram på min X5 4.4i 2004. Sensorn sitter framtill längst ut på förarsidan. Jag har hört att man måste trycka ut dem innefrån. Lossade på innerskärmen i hjulhuset för att komma åt sensorn och kan känna den med fingrarna mellan själva "kofångaren" (plåtbalk) och plasten som sensorn är infälld i. Är det någon här som fått ut den på det här sättet eller måste man lossa/riva hela fronten?? Tack på förhand! //Björn | |
| Vad jag kan utläsa på andra forum är att det ska bara vara att vrida och trycka ut inifrån | |
| Måste man vrida åt något speciellt håll? | |
|
Nu är den bytt och systemet åter i funktion :) Man måste lossa fronten då sensorn ska tryckas in från utsidan. Lossade fronten enl denna tråd Länk dock så hade jag torx skruvar på min svensksålda x5a, men tillvägagångssättet är det samma. Dessutom så lossade jag endast det hörn som sensorn var trasig på. Alla skruvar och dimljus skall dock bort så man kan lyfta ut fronten så mycket det behövs för att komma åt med handen. Bytte sensorn provade den nya innan jag monterade fast fronten igen. Sensorn tickade/pulserade men systemet gav fortfarande samma felsignal - långt pipande och blinkande lampa på pdc-knappen. Ok, tänkte jag släpper på batteriet så kanske felet nollas...det hjälpte inte... Monterade tillbaka allt ihop med nya sensorn i, ringde BMW för att boka en tid för felsökning med dator, det skuller dröja några dagar innan de hade tid. Nästa morgon när jag gick ut och startade bilen, la i backen, väntade på det irreterande pipet så var det tyst...bara v8 dova muller när bilen rullade bakåt... Nu fungerade systemet igen så det var bara att ringa och avboka tiden hos BMW! //Björn |
|
| Tackar för infon inför kommande fel ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.