|
|
|
|---|---|
|
Läst mig till att PDC kopplas ur när man ansluter en släpkärra till bilen. Det gör det inte för mig. Kan de bero på att jag har en tysk-svensk adapter vid där man kopplar på elen för släpet ? | |
|
Det stämmer att PDC ska kopplas bort automatiskt. Har du en BMW original krok? Om det är en eftermonterad dragkrok finns det en risk att elsatsen saknar denna funktion. Enda sättet att lösa problemet blir då att byta ut elsatsen mot en ny som har funktionen att stänga av PDC. |
|
| Nej det är orginal, den som man kan fälla undan.. | |
|
Vet inte hur det ser ut riktigt men har du kontakt överallt och funkar alla ljus osv så det helt enkelt inte är så lätt att du har dålig kontakt så signalen att koppla ur helt enkelt inte går igång, en tanke bara, vet inte hur det är kopplat riktigt då jag själv inte har detta. /Magnus www.abr-racing.se |
|
| Jag har orginal dragkrok och tysk-svensk adapter och det fungerar. | |
|
Om all belysning fungerar som det ska talar mycket för att det är något fel på släpvagnsmodulen. Har det fungerat tidigare sedan bilen var ny? Eller du kanske nyligen har köpt bilen och aldrig haft ett släp tillkopplat tidigare? Detta borde ju inte spela någon, men har du testat med någon annan släpvagn eller en annan el-sladd mellan bil och släp om det är en hyrkärra? PDC borde avaktiveras även med en 13- till 7-polig adapter, det som du benämner tysk-svensk adapter. |
|
|
På min bil avaktiveras PDC oavsett om jag använder adapter eller inte. Så det bör inte bero på adaptern. För övrigt så fungerar PDC normalt med adaptern ikopplad utan att släpet är kopplat. Även om du har vikbart drag kan den som installerat draget ha snålat på elsatsen (såvida det inte är originalmonterat). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.