|
|
|
|---|---|
|
Kan någon förklara detta så är jag mycket tacksam. Fick inbrott i bilen för en tid sedan och hör och häpna, dom tog mätarhuset. Fick nytt mätarhus via försäkringen och allt frid och fröjd.. MEN: Med gamla mätarhuset så hade jag en viss effekt i bilen. Ex vid full gas accleration med 1:ans växel så dog kraften ut vid ca 5200 varv, upplevde likartad på senare växlar. MEN MED NYA MÄTARHUSET så varvar bilen MED effekt ända till rödstoppet, och detta på alla växlar. Bilen upplevs väsentligt mycket rappare. Hela karaktären har förändrats och bilen upplevs varvvillig driver konstant upp till 145 km/h på trean. Jag kan för mitt liv inte förstå hur ett mätarhus kan påverka detta? Har dom bytt programvara? Kan något ha förändrats i motorstyrning? Bilen går sjukt bra och har stundtals haft bilen utlånad till en kamrat (långtids lån) även han uppfattar detta. Kan inte vara placeboeffekt, Jag menar, har inte köpt ett avgasrör eller chip och hoppas på 7 hk extra direkt.. Anyone?? btw kärran är till salu på blocket, bor i storastaden och kan inte köra längre. Någon som har billigt garage i sthlmsregionen så är jag sugen på det också :) | |
| Kolla så du inte fått mätarhus från en diesel..Då kan det visa konstigt.. | |
|
Jag har dubbelkollat med bmw-verkstaden att dom satt i rätt mätarhus, men han kunde inte garrantera att det var identisk. Saken är den att det är inte hur jag ser att mätaren vandrar i huvudsak, det är hur bilen reagerar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.