|
|
|
|---|---|
|
E23 745 har "sport" (EH låda?) medans 735:an endast har 321DNR av enklare typ, hur blir det om jag sätter den lådan i 735:an ? Får med styrboxen från 745:an och ev växelväljaren..men jag kanske behöver kabelhärvor o tjafs lr går det göra ngt så den lirar som den gamla lådan gjorde? (innan den gick i pension dvs) - TEAM 667 RACING - - Next door to heaven racing - | |
|
Nu är jag inte insatt i alla BMW modeller. Men är inte 745:an en V8? Om bilarna har samma motor bör det inte vara problem med inpassning. Annars är det bättre att jaga efter en ZH22HP4 E/H låda, har en sådan i min E32:a... dock strejkande just nu efter oljebyte. Men hur gick din låda i pension? |
|
|
Går EJ! /A.H. BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Ni får gärna förklara ist för att bara skriva "GÅR EJ!" - TEAM 667 RACING - - Next door to heaven racing - |
|
| Antar att det är olika motorer i bilarna så lådorna inte passar ihop alls | |
|
M30 bägge 2, identiska motorer förutom att 745:an har turbo och 50hk till..så passar det gör dom definitivt. - TEAM 667 RACING - - Next door to heaven racing - |
|
|
Okej, men då ska det fungera. Dock styrbox och kabelhärva behövs då, och säkert "körprogram" knappen |
|
|
Det är inte säkert...funkar lådan isig utan elektroniken? jag e helt grön o vet inte ens hur en automat e uppbyggd.,.. - TEAM 667 RACING - - Next door to heaven racing - |
|
|
Vad jag läst ska lådan fungera utan elektroniken men då endast i ekonomi eller vad det nu heter... fast fan jag tror inte då jag hitta ingen kickdown wire på lådan som jag har. Volvo 760 Automat ska ha samma låda, men om det passar rakt av vågar jag inte säga. Men en sak är jag säker, efter att jag läst på BMW turbo forum så skulle jag satsa på en manuell låda, automatlådorna är gjorda för bilar med runt 100hk. forumet = Länk tyvärr på egelska men det är i princip uteslutande BMW745i där. Jag som riktig n00b med BMW trodde 745 är 4.5l V8 ända fram tills idag, eller har jag fel fortfarande? |
|
| BMW 745 E23 har en turbomatad rak sexa som heter M106, nyare 745 har däremot en V8:a. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
En liten vild gissning från mig är.....att M102:ans låda möjligen går att koppla in med tillhörande box. Men M106:ans styrbox till lådan är integrerad till Motronicen på ett mer avancerat sätt. Att den passar......gör den absolut,men om den lirar ihop med M30:n det vette tusan, borde ju annars med mindre modifikationer av styrboxen att få till det. Mvh Patrik |
| Kraftwerk, varför bemöter du inte kritiken mot dig i tråden "berätta om din sämsta bilaffär".? Rätt mycket står hela din trovärdighet på spel och utan ett svar från dig skulle nog jag och de allra flesta se att du loggade ut för gott. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.