AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.133

Defekt hjullager ?

ax
19
axelsen
Bmw 840 ci 1993 mod
I den senere tid har det kommet en ulyd i min 1993 840ci 110.000 km.
Det er en slags prrrrrrrrrrrrrr lyd som kun høres når bilen ruller, og frekvensen øker med rullehastigheten, den er der også nå jeg setter automaten i N og ruller.
Det er ingen ulyd når jeg står på tomgang i garagen.
Lyden er kraftigere når jeg svinger til høyre og blir nesten borte ved venstresving.
Problemet er at lyden blir borte etter 3-4 km. Jeg hadde bilen på BMW versksted, de mente lyden kom fra differensialen og de brukte "diffrens" og skiftet olje.
Lyden er der fremdeles de første km jeg kjører, og den er høyere hvis det har vært kaldt om natten, eller bilen har stått noen dager. Har noen opplevd at et hjullager har oppført seg slik ? andre forslag ?

Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
Enklaste felkällan först!

En fastkilad sten kan låta så. Testa högersväng igen + att du bromsar lite försiktigt. Fösvinner ljudet, bör det vara ett enklare bekymmer.
Ett hjullagerglapp skall kännas med handkraft.

Skulle själv hissat upp bilen fram, känt på hjulen efter glapp. Inget glapp = av med hjulen och leta efter något som fastnat mot bromsskivan. Kolla även hjulhuset så inte däcket tagit i något...
Fortfarande ingen felkälla = Av med skivorna, inspektera bromsarna samt navets funktion.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.