AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
564

Z3 frågor

D.P
Har hört att vissa eller alla z3 monteras delvis i Usa.
Är det någon eller några som har erfrenheter av Z3 kvalitetsmässigt, funderar på att köpa en Z3 m-roadester eller en Honda S 2000, det skiljer ju lite i pengar, så undrar om Z3 håller lika bra som Honda.

E39 power
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
Jag är ganska säker på att i alla fall de första Z3:orna byggdes i USA. Hur det är med M-roadstern vet jag inte. Har också för mig att X5 byggs i USA, eller har jag fel?
Ma
17
MangeZ3
Z3 2.8 coupé-98
Vad jag vet så tillverkas alla X och Z:a bilar i USA.
to
47
tommel
Z3 Roadster 2,2i -01
R850R -99
R60 -69
Jag har också hört att alla Z och X tillverkas i USA. Kvalitén verkar helt ok, kanske lite sämre än de Tyskbyggda men helt ok. Jag har inte haft något fel ännu (efter 600 mil).
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Alla Z3:or tillverkas i USA. M-varianterna har dock en egen fabrik enligt vad jag hört. Nu vet jag inget den Honda du nämner, men jag är själv ägare av en M Roadster sedan 2 dagar och jag törs lova dig att om du köper en sådan så är det inget beslut som du kommer att ångra. M Roadster är äkta kärlek!! Jag tror heller inte att kvaliteten är sämre än hos Honda.
Jag har inte heller märkt något av den dåliga kvaliteten som Z3 sägs ha, lite lite knirr någonstans i passagerardörren, är allt. Skall försöka fixa det någon dag, Någon S2000 har jag tyvärr inte fått prova, men om jag jämför med min Honda Civic, så är kvaliteten ungefär samma i Z3'an. Lite trevligare materialval i BMW'n.

Fredrik M - Z3 2.8
Har haft en Z3 Coupé och det som märks är att det knirrar mer samt att golvmattor ej håller samma kvalité. I övrigt är kvaliten helt ok.

/Per
D.P
Tack för svaren.

Bmw är ju allltid Bmw, hittar jag en i rätt skick och det passar plånboken så kanske det blir en m roadster.

Mvh Danne
D.P köp en 318 bauer cab-85!!

Kan det verkligen vara så att alla Z3 är gjorda i USA? är det inte bara så att dem första byggdes där till ...? Med dem skyddstullar vi har mot amerikanska bilprodukter i EU skulle priset på en Z3 ligga mycket, mycket högre...Nu är det faktiskt så att prismässigt så ligger Z3 på hyffsad nivå mot konkurenterna Observera att Japanskla bilar som säljs i Sverige är undantagslöst byggda i EU eller Cenral Europeiska länder som har tull avtal med EU typ Polen och Ungern på grund av just biltullarna. Varför skullle BMW medvetet fördyra sina produkter???

Tomas
Dr
152
Dr_Johan
Z3 M-Coupé
Jag har hört rykten om att M-versionerna är byggda i Tyskland...kan detta stämma??
Bo
132
Bong
Z3 M Roadster -97
BMW Marine D7
Z3 tillverkades i South Carolina. M varianten plockas av bandet och skickas till Tyskland där motorn mm stoppas i. Kommer inte ihåg just nu vart jag läste detta.
Jag bytte batteri i min M roadster nyligen och noterade att batteriet var tillverkat i S.Carolina så det monterades i varje fall inte i Tyskland :-)
Notera att M roadster & M Coupen "bara" har 240hk i USA.

Länk

(Oo=oO)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.