|
|
|
|---|---|
D.P |
Har hört att vissa eller alla z3 monteras delvis i Usa. Är det någon eller några som har erfrenheter av Z3 kvalitetsmässigt, funderar på att köpa en Z3 m-roadester eller en Honda S 2000, det skiljer ju lite i pengar, så undrar om Z3 håller lika bra som Honda. E39 power |
| Jag är ganska säker på att i alla fall de första Z3:orna byggdes i USA. Hur det är med M-roadstern vet jag inte. Har också för mig att X5 byggs i USA, eller har jag fel? | |
| Vad jag vet så tillverkas alla X och Z:a bilar i USA. | |
| Jag har också hört att alla Z och X tillverkas i USA. Kvalitén verkar helt ok, kanske lite sämre än de Tyskbyggda men helt ok. Jag har inte haft något fel ännu (efter 600 mil). | |
| Alla Z3:or tillverkas i USA. M-varianterna har dock en egen fabrik enligt vad jag hört. Nu vet jag inget den Honda du nämner, men jag är själv ägare av en M Roadster sedan 2 dagar och jag törs lova dig att om du köper en sådan så är det inget beslut som du kommer att ångra. M Roadster är äkta kärlek!! Jag tror heller inte att kvaliteten är sämre än hos Honda. | |
|
Jag har inte heller märkt något av den dåliga kvaliteten som Z3 sägs ha, lite lite knirr någonstans i passagerardörren, är allt. Skall försöka fixa det någon dag, Någon S2000 har jag tyvärr inte fått prova, men om jag jämför med min Honda Civic, så är kvaliteten ungefär samma i Z3'an. Lite trevligare materialval i BMW'n. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
Har haft en Z3 Coupé och det som märks är att det knirrar mer samt att golvmattor ej håller samma kvalité. I övrigt är kvaliten helt ok. /Per |
|
D.P |
Tack för svaren. Bmw är ju allltid Bmw, hittar jag en i rätt skick och det passar plånboken så kanske det blir en m roadster. Mvh Danne |
|
D.P köp en 318 bauer cab-85!! |
|
|
Kan det verkligen vara så att alla Z3 är gjorda i USA? är det inte bara så att dem första byggdes där till ...? Med dem skyddstullar vi har mot amerikanska bilprodukter i EU skulle priset på en Z3 ligga mycket, mycket högre...Nu är det faktiskt så att prismässigt så ligger Z3 på hyffsad nivå mot konkurenterna Observera att Japanskla bilar som säljs i Sverige är undantagslöst byggda i EU eller Cenral Europeiska länder som har tull avtal med EU typ Polen och Ungern på grund av just biltullarna. Varför skullle BMW medvetet fördyra sina produkter??? Tomas |
|
| Jag har hört rykten om att M-versionerna är byggda i Tyskland...kan detta stämma?? | |
|
Z3 tillverkades i South Carolina. M varianten plockas av bandet och skickas till Tyskland där motorn mm stoppas i. Kommer inte ihåg just nu vart jag läste detta. Jag bytte batteri i min M roadster nyligen och noterade att batteriet var tillverkat i S.Carolina så det monterades i varje fall inte i Tyskland :-) |
|
|
Notera att M roadster & M Coupen "bara" har 240hk i USA. Länk (Oo=oO) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.