AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
832

stänk på remmar i motorutrymmet?

Juventini
Hej!

jag undrar om någon vet vad som kan va felet då jag sett några stänk i vit färg på remmar och hjul.Har dykt upp nyligen och har tittat efter vattenläckage men bara hittat denna vattenslang nr 1 på länk nedan, den har grön färgad smet i båda ändarna

Länk

någon som vet vad det kan komma ifrån ?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja...är det inte slangen som börjar bli slut så brukar v-pumpen "sprida vatten i motorrummet" när den börjar bli lite glapp i lagret..

Vad göra då?...Tja, byt slangen o v-pumpen blir ju mitt tips om du nu inte alldeles klart ser att det kommer från något annat håll s.a.s.

Mvh Janne,
Juventini
ok, jag får väl ta den till verkstad för en kontroll el ett byte av vattenpumpen.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ja...du kan ju prova att dra åt slangklämmorna på denna "grönkletande" slang först...

Kanske är onödigt att åka in på verksta'n bara för det...OM det nu bara är slangklämmorna som inte är åtdragna som sig bör..

Mvh Janne.
Juventini
Ok, en fråga bara, den en änden som går in till själva motor den slangklämman har ingen skruv så man kan dra åt, helt rund.
Medans den som sitter på änden som går till kylare har en skruv på klämman. Om jag tar loss slangen kommer det rinna mycket vatten?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja...tar du loss slangen så kommer en del vatten att rinna ut ja, så du behöver garanterat lufta kylsystemet efter en dylik "operation"..

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.