AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.636

Hjälp, har hittat en BMW M3 E36 på annons?

ki
75
kilin
120d e87-10
Kan börja med att säga att jag ej har ägt en M-bil tidigare.
Men har nu hittat en annons på en M3 3.2 e36 som är intressant, men vad är de viktiga att tänka på och kolla upp med en sådan bil, den är tydligen chippad och har gått endel men hur kollar man upp om den är slutkörd eller inte och hur motorns skick är i övrigt, jag är ej så hajj på de där.

Tror ni man kan länka annonsen så ni kan se den också?

Tacksam för seriösa svar:)

Mvh/Kim.
Bm
190
Bmw89
BMW M5 e39 99:a
Länka gärna annonsen.

Kolla gärna e36 beg guide har på AP.

Annars är det det vanliga att kolla på. Man ser och känner rätt snart om den är slutkörd. Kolla så inte vanosen skaramlar för mycket, inga missljud, klonk i leder och bussningar.

Även så den går så bra som den ska. Så inte magnetventilerna strular mm.
ki
75
kilin
120d e87-10
Okej men då jag inte vet hur en m3 ska gå så kanske de är svårt att veta om den är slut eller inte=/

Bilen jag länkar nu, känns som om nånting inte är bra men jag vet inte =S.

Länk

mvh
Den har varit till salu i 3 år av samma ägare, har kört mot den med min gamla original 3.0 och min gamla drog den 5 av 5 race så det går INTE som den ska.

Omlackad är den också.
Ratten är en AC Schnizer-ratt, kolla om den krockats eller liknande då ratten inte är original, han kan ju ha bytt den men kolla ändå.

I övrigt så är färgen grymt snygg, dit med originalfronten, originallampor och svarta M-lister så har du en riktigt snygg bil.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Jag gav ungefär de där priset för en svensksåld i helt originalskick så leta vidare!!!
Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
Jag tycker priset är en aning för högt med tanke på miltalet och EJ orginalutförande. 70-75 papp kanske den är värd, i mina ögon alltså. Det finns många M3or ute på marknaden, så köp inte första bästa ;)

/Jonas
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
"känns som om nånting inte är bra"...

Ursäkta, men jag är nyfiken på vad som faktiskt känns bra med denna bil? Finns det några varningsklockor som INTE ringer?

Chippad, +20k mil, bytt ratt, omlackad, massor av hemsk stylingplast, och som grädde på moset en bild från bilen på strippen i annonsen...
ki
75
kilin
120d e87-10
Haha jo de är sant, den verkar mer än skum, speciellt de nu "Phoenix M3" berättar:)

Får kika vidare då, vill ju inte ge hur mycket som helst.
Någon som vet vad man får ge för en schysst 3,2a som billigast?
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Den bilen är härifrån krokarna och jag vet vem som har den. Kan ju säga som så att det är ett riktigt skabbigt exemplar.
Fanns en ute för 49tkr förra veckan vet då inte om det var en "fejk" annons.
Här finns en för 67tkr Länk

Lycka till!

Mvh Ubbe
ki
75
kilin
120d e87-10
Tack för visat engagemang, jo de fins ju billiga men hur är dom, och jag är endast ute efter coupe då ja tycker sedanmodellen är grymt ful, men tack ändå som sagt:)
Mötte den här LSB M3an idag när jag själv var och kollade på en M3 E46 i Borås-trakten
Sa
115
Sandiiis
M3 Coupe -95
kilin

Du har powerpost
Ma
16
Mattias M3
M3 Coupé 96a
Golf variant Tdi 98a
Mötte den här LSB M3an idag när jag själv var och kollade på en M3 E46 i Borås-trakten

då var det mig du mötte
Ma
16
Mattias M3
M3 Coupé 96a
Golf variant Tdi 98a
denna bilen kommer inte se likadan ut till våren står nedplockad nu
massa hemsk styling som skall bort och på med alla underbara M delar igen

men har några frågor
passar alla huvar från e36 coupé även till M3an undrar samma sak om bagage luckan

Yes, same same
Ma
16
Mattias M3
M3 Coupé 96a
Golf variant Tdi 98a
ok gott då kan jag hämta en ny huv och bagage lucka då emblemen saknas nu
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Mattias M3, vilken kärra är det du har köpt? Den santoriniblå här från Växjö? Kul att du fixar iaf :)
Ma
16
Mattias M3
M3 Coupé 96a
Golf variant Tdi 98a
elmgren

japp det är Martins gammla bytte till mig den mot min V70 finns en del att göra på den

nu står den i garaget ett tomt chassi typ kvar nu
allt annat är nedplockat så det blir en ricktig pärla till våren hoppas jag
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.