|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har bytt till en 4-puckad sinter samt sachs tryckplatta. Men nu när man ska igång så hugger kopplingen på dragläget, samt när man motarbromsar ner den på 1:an och 2:an. På 3:an är det inte lika farligt och på restan av växlarna märkar man inget. Antar att det är dubbelmass svänghjulet eller? Vet någon var man kan få tag på ett enkelmass svänghjul? | |
| Du beskriver just hur en sinterlamell koppling känns :-) | |
|
Tror inte den ska kännas så. Alla andra modellen med sinter jag testat uppför sig inte så. |
|
| Kan dem ha monterat den fel? | |
|
det är jag som monterat den. Men tror den ska sitta som den ska. hur kan man göra fel annars? |
|
| dom sinter kopplingar jag har ägt ock kört har haft kraftfulla tryckplattor och det där med dragläge är ju bara att glömma :-) kör man sinter så ska man dessutom "inte" slira på kopplingen för då är den snart slut. | |
| CDrom, man ska ju alltid låta bli att slira på kopplingen oavsett om det är sinter eller ej. :) | |
|
En sinter beter sig så som du skriver. Försöker man att slira på den slits den snabbt ut. Och när den börjar bli sliten så beter den sig mer som en vanlig koppling. En 6-puckars beter sig oftast lite trevligare. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.