|
|
|
|---|---|
|
typ som man märker rutor. Asso den metoden. Skulle det gå? För då har man iaf ett kännetecken på dem så man vet att det e ens fälgar om de skulle bli stulna och man sen ser dem på en bil. | |
| Visst. Det finns märksatser av samma typ som de till bilrutorna, och jag har även sett flera bimmers i Göteborg med bilens regnr tydligt ingraverat på fälgarna. | |
|
Det finns firmor som blästrar in reg.numret. Kanske kan vara ett alternativ. "BMW make the world faster" |
|
| Det skulle nog säkert gå att gravera regnummret på fälgarna. Men om man renoverar fälgarna, dvs blästrar och lackar dem så försvinner ju gravyren. Men det ju i alla fall värt ett försök. | |
|
ni vet ej vem som säljer märksatser till fälgar? |
|
|
Att blästra in reg numret på fälgarna lär ju skrämma iväg 99% av alla som är kriminellt intresserade av fälgarna. Tänk bara på att det inte blir lätt att sälja dom framöver om det skulle bli aktuellt... roadZter |
|
|
99% ? skulle tro 5% 2 tag med smärjelduken så är gravyren borta ju Schnitzer 300hk/0.00bar |
|
| Lite surt om man inte har bestämt sig för att ha ett "bil"livslångt förhållande till sina fälgar utan vill byta någongång. | |
| Sen kan man ju även gravera in inuti fälgen, dvs under gummit. Lättare att bevisa att dom är stulen om man mot förmodan skulle hitta dom. Tror inte tjuven tänker på det, i alla fall inte om han inte byter däck på dem. | |
|
Så alla man ser med likadana fälgar ska man be: -Kräng av dina däck så jag få se så det inte är mina fälgar! :P Schnitzer 300hk/0.00bar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.