|
|
|
|---|---|
| c | |
| SOrry, vänligen radera detta. Texten föll bort. | |
|
Rätt post: Vet någon hur det funkar att beställa delar vian internet från Usa? Jag har en Gmc Yukon -03a (Suburban) och är ute efter dels ett lastnät (inget galler) och dels en typ gardin att dra över bagaget (ni vet som finns i alla kombis). Det senare har jag funnit på en amerikansk sida, hur funkar det med frakt osv från usa, är det några speciella tullregler osv? Någon som vet var annars man kan få tag i sådana här saker i Sverige? Inte precis stapelvara i tillbehörsbutikerna till en sån bil här i Sverige. |
|
|
Ebay är din vän. Du använder dig utav Paypal. |
|
| Du bestaller som vanligt och haller tummarna for att du slipper momsen. Om tullen i Sverige bestammer sig for att oppna paketet kommer de att lagga pa avgifter beroende pa vad foretaget skrivit pa paketet. Lat saga att det amerikanska foretaget skriver 100 USD, da kommer tullen sannolikt lagga moms pa motsvarande belopp i svenska kronor - savida de inte bemodar sig med att ta reda pa det ratta vardet. | |
|
Du ska räkna med att få betala tull och moms på det totala värdet, dvs varans pris plus fraktbeloppet och eventuell fraktförsäkring. När det gäller bildelar så TROR jag tullkostnaden är runt 5% (kolla med tullen för ett säkert besked) så räkna upp den totala kostnaden för varan med 30% så borde du vara nära sanningen. Sist jag beställde från US så hade den som skickade paketet skrivit gåva på tulldeklarationen men det nöjde sig inte tullen med utan jag var tvungen att skicka mitt kvitto på varan för att få ut paketet. Fick därmed såklart betala tull och moms... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.