|
|
|
|---|---|
|
Försökte ta loss bränslepumpen, men trots intensiva försök gick det inte. Har gjort detta tidigare och vet att det kan vara lite klurigt, men hur ska man egentligen ta ur pumpen. Trodde verkligen inte att själva urtagningen/urlyftningen skulle bli problematisk efter att ha demonterat alla slangar och skruvat loss den från tanken. | |
| Detta gäller 318E30 -88 med (55l tank). | |
|
vet inte om den ser ut som på 325an men.. är problemet att du inte kan skruva lös den från tanken eller har du gjort det och får de inte upp ur hålet? för att skruva lös den brukar jag använda hammare och tex en stor mejsel o slå på de olika lägena som finns .. inte på samma ställe då det bara fjädras tillbaka pga av O-ringen. för att lyfta den så måste först bränslenivå grjen ut och sen vara försiktig så filtret till pumpen inte ramlar ner i tanken.. |
|
| Jag har alltså skruvat loss den från tanken, men kan inte lyfta ur den från hålet!! | |
| har du lyft den som mäter nivån då? sitter med 4 muttrar.. | |
| Nej jag har inte lyft den ännu, men ska göra det, hoppas man inte råkar tappa ner den i tanken bara. | |
|
du måste lyfta den först för att sedan lyfta pumpen.. det går itne att tappa ner den i tanken. =) |
|
| Tack, då lär det lösa sig, tur man inte var våldsam när jag försökte lyfta hela arangemanget utan att skruva loss nivåmätaren. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.