AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.949

bensinboster Tripak ,kan man köra på E85-blandning

Ro
18
Robban1973
530i touring-93:a+540ia touring-94:a
såg en reklam om de man ska kunna köra på 50% E85 och 50% bensin och spara ett par kroner per mil bättre effekt k-skydd mm,man blandar 30ml till 50liter bränsle en flaska räcker till 650L.kolla deras hemsida tripak.se ,någon som har erfarenhet av de här eller e de bara mirakelmedel bluff.har hört de kan bli svårt att kallstarta iallafall på vintern med E85.jag har en 523 e39 och en gammal jeep V8 som inte går så bra kanske skulle må bra av boster,även V8 i båten,och en mc me

Körde ett par tankar E85 förra hösten bara
för att exprimentera lite, kollade aldrig så
noga på förbrukningen utan var mest ute
efter den "rengörande" effekten som det
skrivs om här och där men har inte märkt
något, varken positivt eller negativt.

Vad gäller Tri-Pak och all annan ormsalva
så resonerar jag att om det skulle öka
hållbarhet och effektivitet skulle antagligen
biltillverkaren ha noterat detta i bilens
medföljande litteratur.

Om bilen inte går bra kanske en elektrisk
översyn och uppdatering hjälper annars är
det nog renovering som återstår, att dessa
medel skulle ge "orra" under huven är bara
en fantasi och en subjektiv upplevelse.

Computers are useless. They can only give you answers.
K2
348
K2
523i -97
Själv skulle jag uppskatta fler mackar med 98 oktan, det är bevisligen bra för bensinförbrukningen jfr detta etanolutblandade 95-oktaniga bensinblask som man kränger på de flesta ställen. För att inte tala om E85 som är extremt etanolutblaskat bränsle med bedrövlig effektivitet jfr priset.

Personligen skulle jag inte ens överväga att prova inblandning av ytterligare etanol typ E85, allt för lågt energiinnehåll och ställer förmodligen bara till med dyra problem i aktuella motorer. Fler billiga 98-oktansmackar är vad jag skulle vilja se!
uK
109
uKKla
523 Touring -99
Facelift
Glöm inte täta oljebyten om du skall köra på E85..

När jag hade audin körde jag ibland på ca: 20-30% E85, ialf den bilen vart riktigt pigg!. 98 är så dyrt :P, men gör oktanen så mycket på sugmotorer?

man vet ju igentligen aldrig om det funkar tills man har provat.. tror det finns mycket skit. men det finns ju grejer som faktiskt funkar..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.