|
|
|
|---|---|
|
Hej där ute! Absolut färsk här på sidorna! Har problem att bestämma mig om jag skall välja 330 d eller xd! Angenämt problem så klart men hur är det med bmw s fyrhjulsdrift i längden? Håller det ihop?? Det är en -06 så de skall väl inte vara några problem på ett tag? Kom gärna med förslag. Tackar Åland | |
|
Köpte nyligen en 330xd -07. Är själv glad att jag valde en X-drive pga av det höga vridmomentet, särskilt såsom jag har uppdaterat programvaran och har ca. 580 nm. Sedan är det naturligtvis ingen att ha fyrhjulsdrift på vintern. Det senast X-drivesystemet har ju fått väldigt bra betyg i tester. Vad det gäller hållbarheten så kan jag inte tänka mig att det skulle vålla några problem. |
|
|
Okey, låter ju vettigt! Visst kommer man att vara glad över ett ev x val den dag snön vräker ner jo! Vet inte om jag skall chippa den heller? Hur gäller ev garantier då?? Och vad kan man få ut?? Åland |
|
|
Garantier gäller generellt inte, men de har ju redan gått ut på en 06-07 ändå. Ser ingen anledning till att oroa sig så länge man anlitar en serös firma. Sedan är det naturligtvis ingen "nackdel" att ha fyrhjulsdrift på vintern, skall det stå i ovanstånde inlägg. Skulle vara en något högre förbrukning då... |
|
|
"seriös" firma... EDIT-funktion...? |
|
|
Yes, så klart en seriös firma. Nåja, nu skall vi se om jag blir ägare till den först;-). Kikar också på en 335d men kanske är lite väl mycket mer pengar och inte så stor skilnad eller?? |
|
| Jag har aldrig provat en 335d, säkerligen en grym bil, men så mycket effekt och bakhjulsdrift känns spontant nästan som "overkill". Men allt är ju relativt =) | |
|
Jo låter som "too much", iaf för mig som är 58 år redan, men ingen gubbe ändå;-)). man blir aldrig för gammal för att "leka" med bilar! Kollade din profil, du har ju verkligen testat en hel del du också!! Tack för info och hjälp?. Får se vad det blir helt enkelt. |
|
|
Jag har en 330xi och jag längtar till vintern :) Än så länge har den varit riktigt trevlig att köra, och jag har kört nästan 800mil nu i sommar. De två nackdelarna jag känner är att svängradien inte är vad jag är van vid från mina tidigare BMWs och att den är väldigt hög. Speciellt fram. Jag skulle gärna sänka min lite men känner inte att det är värt priset för ett par riktiga dämpare. Men i vinter kommer jag vara nöjd med markfrigången :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.