AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
921

Prisläget på E23 7-serie?

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Vad tror panelen om priserna på E23 vagnarna?
Finns väldigt få till salu, men idag dök det upp en 735 som ser fin ut här på Powerbörsen Länk

745 turbo bilarna står väl i en egen prisklass, tänker mer på de utan turbo då jag själv skall lägga ner lite tid och pengar på att snygga till min 735 -84.
J.
138
J.Cash
2800 -71
528i -85
M635CSi -86
M5 -91
750iA -99
E23 karossen är intressant på så sätt att det är relativt få som håller på med dem (jämför med ex E28, E30), så man är ganska ensam ute på vägarna.
Utseendet och prestandan (med undantag för 745an) tilltalar inte särskilt många, därför är även priserna därefter, trots att de börjat bli riktigt ovanliga, även de enklare varianterna.

Jag hade i våras en 745 turbo, en sjuk bil både vad gäller kraft och tyvärr även bränsleförbrukning. Det var i riktigt fint bruksskick, visst fanns det en del att fixa med men inget allvarligt. Efter att haft ute den på annons (relativt svalt intresse) så fick jag den såld för 22´. Detta var väl lite i underkant egentligen, men det ger ju en indikation om att priserna är ganska låga.

Därför skulle jag bli väldigt förvånad om killen får sin 735a såld till begärt pris, särskilt med tanke på färg och bristen på utrustning.

Men fortsätt du att pyssla med din 735a, du skulle säkert vara mycket ensam om att komma i en E23 på exempelvis årets knutstorpsträff!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja, jag tycker det ser ut som att hyfsat fina E23:or med relativt skral utrustningslista vill iaf ägarna ha mer betalt för än dito E32:or..

Naturligtvis så börjar detta faktum att E23 är sällsyntare än E32:or göra sig gällande ute bland presumtiva spekulanter.
Ja...det är ju iaf vad ägarna till E23:or hoppas på, sedan så är det ju en annan sak vad pengarna blir i slutändan s.a.s..

Dessa vagnar har varit(är?) ruskigt lågt prissatta pga relativt lite köpare på dessa trots allt få "objekt".. det är vad jag har kunnat märka tidigare i alla fall...
Som sagt...det kanske börjar vända nu?

Mvh Janne.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Finns lite mer utbud på mobile.de Länk
Orkar man får man väl testa att annonsera i Tyskland sen när det blir aktuellt.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Det far faktiskt en ruggit fin 735i E23 på Knutstorp. Den vann 7-serie klassen på concouren.
Länk
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Jag fick 25 för min 735 -83 för två år sen, den var i ett fantastiskt originalskick med bara 11500 mil på mätaren.

Original lönar sig alltid, speciellt för lite äldre bilar som kan bli samlarbilar. Jag skulle ta bort pimpratten och byta fälgarna, till original. Sen har den gått rätt långt också......

Mats
BMW CS #5847
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.