AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
439

Allmän fråga om airbag?

Detta rör inte bara BMW utan en fråga i största allmänhet. Den 325:an jag kollat på har en ganska ful airbag-ratt. Får man sätta dit en ratt utan airbag? Bara en "vanlig" sportratt istället? Vad ska man tänka på innan man tar ur en airbag-ratt? Årsmodellen på bilen är en 92:a om det har någon betydelse.
Tacksam för svar!
/Vill ha BMW...
en
22
enisis
BMW 325 e36 -93´(NOS,19",navi,zeemax,
seid´l mm.)
Polisen lär ju inte stanna dig och fråga om du verkligen har airbag, men vad jag har "hört", visserligen av en väldigt dum fågel, så kan det bli värsta härvan med försäkringsbolagen om olyckan skulle vara framme och du skadar dig, med tanke på att föraren som krockar i en bil med airbag klarar sig generellt sett mycket bättre än utan påse, i o med det så blir försäkringen billigare. Om du sen krockar utan påse och spräcker skallen mot ratten så kanske du blir tvungen till hemhjälp för resten av livet vilket du nog får försöka pröjsa själv då.
Men vem fan bryr sig?
Påsen har en benägenhet att kunna smälla om man sliter i ratten medans batteriet fortfarande är inkopplat, så koppla bort batteriet sen är det bara att börja skruva.
Vid ev. påmontering av ratt me påse, och du inte riktigt vet vad du sysslar med, bort me batteriet, montera på ratten, på me tändningen och koppla sedan på batteriet. Alltså då ingen befinner sig i cupén.
Det gjorde jag och de funka kalas!

-NITROUSOXIDESYSTEM-
are you a pussy?
Man tackat, man tackar!! Får se om man får tag på en ny finare airbag-ratt då. Det är kanske det bästa ändå...
/Vill ha BMW...
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Hade jag en airbagratt skulle jag absolut inte ta bort den!
Fan det är ju gutt om man krockar!
Airbag räddar liv! Är man död kan man inte köra bmw...
Men jag ska icke moralisera det överlåter jag till nån annan
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Vad jag har hört så får man inte demontera/montera airbag själv, utan man måste låta någon med utbildning göra det. Samma sak är med förvaringen av ratten. Eftersom det sitter en ganska kraftig krutladdning i airbagen så får man inte förvara den hemma i garaget, utan den måste tas om hand på ett visst sätt.
en
22
enisis
BMW 325 e36 -93´(NOS,19",navi,zeemax,
seid´l mm.)
Jag förvara min under huvudkudden :-)

-NITROUSOXIDESYSTEM-
are you a pussy?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.