|
|
|
|---|---|
|
Hej, Kollade upp en 530i i samband med att jag kanske skulle köpa den. annonsen:Länk Inte en siffra stämmer i serviceboken jämfört med vad dom har nere i Tyskland. Dom har vid importen lyckats få in den i det Svenska bilregistret som en 2003:a, men den är i verkligheten uttagen i slutet på 2000! | |
|
Visst är det en 01:a vilket syns på ratten. Bilregistret e ju lite knepigt iofs, vad säger milen i tyskland?. Min är en 02:a tillverkad sent 01:a med andra ord den nya ratten: Länk Länk __ /Chrille |
|
|
2006.01.17 lämnade den Hammer i Köln med 162553 på mätarn (enligt uppgift från Hammer själva). I serviceboken så är den sista från dom 2005.08.29 med 72386 på mätarn. Första Svenska stämpeln är 2006.08.30 på 107512. |
|
|
Hahaha, dessa jävla mätarfifflare att de aldrig lär sig! Fattar de inte att ett litet kontrollsamtal till senaste serviceställe i Tyskland avslöjar hela bluffen? Investera alltid 5min och ett telefonsamtal innan ni köper begagnat det besparar er många timmar av besvikelse. //Stephan |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Vem har importerat den ?? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag har tyvärr ingen mer info. Har meddelat säljaren att inte jag är intresserad iaf och vad anledningen är. Det är bara att hoppas att han upplyser någon annan potentiell köpare om detta nu när han känner till det.. |
|
|
Har han alltid haft Miltal: 0 - 499 och aldrig uppgett miltal i annonsen ? Ang. ratten den kan man ju byta, jag har även den "nya" ratten i min -00:a Länk men han hade ju en likadann som jag hade innan. Mvh Ubbe |
|
|
Nej, häromdagen så var det ett annat milintervall. Bilen är tillverkad 09/2000 vilket gör det till en 01:a (modellår 2001). Enligt VV så är den första gången i trafik i annat land i slutet på 2003 och då kan man ju undra vad som är anledningen till att det dröjde över 3 år...Kan den varit importerad även till Tyskland, t ex från Italien och de tyska dokumenten anger 2003-12...då den var i trafik första gången i där? ___ //Ulf |
|
| Ja den har ju nyligen blivit besiktad och då stod mätaren på 153.264 km (2009-06-30) men den har då troligen gått iaf 55.000 km mer... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Bilen är regbesiktad 2006-02-27 104224 km med en privatpersom med enskild firma i Uppsala dock ska inte firman syssla med bilhandel. Sedan har bilen ej tagits i bruk förrän 2006-07-25 och fick därmed sin 1a ägare i regbeviset som syns. Det är inte omöjligt att personen ifråga var målvakt åt någon annan bilfirma el privatperson som inte ville synas i beviset eller på trasnportstyrelsen är ju väldigt vanligt förekommande momsfifflande bland annat. Är ju inte så vanligt att en privatperson reggar en bil och den inte tas ibruk förrän den är såld efter 5 månader. Bilen har alltså 4 ägare varav 3 är brukare. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej Jag är själv på jakt efter en ny (beg) 540. Vad är det jag behöver veta för att kolla upp en importerad bil och hur gör man? mvh André |
|
|
Kolla importguiden här på autopower. under kapitel9 står det du behöver veta ang hur man upptäcker fiffel med mätaren. Länk Det som gett mig bäst resultat är att kontrollera med dom tyska serviceställena nere i boken. Dom flesta kan kolla upp om bilen varit där eller inte och även lämna ut vilken mätarställning den hade när den var där. Andra ställen känner till att deras stämplar är förfalskade och kan åtminstone varna om detta. Dom brukar vara väldigt behjälpliga iaf. |
|
|
Hej Jag är själv på jakt efter en ny (beg) 540. Vad är det jag behöver veta för att kolla upp en importerad bil och hur gör man? mvh André |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.