|
|
|
|---|---|
| Har fått tipset att byta sk casterstag, då är frågan är det nr 4 eller nr 11 på bilden?Länk | |
| kan ju va vilken av dom. Ibland är ju kulbulten på båda glapp. vanligt är också att den stora bussningen i den färre är dålig. | |
| Den med bussningen, är det nr 4 du tänker på då? | |
| ja | |
| Nu byts främre länkarmar med bussningar ut, hoppas att detta hjälper, alla som jag pratat med tror så. Han lovade också att titta på elfelet. Jag återkommer med mer info om resultatet. | |
|
Har nu fått främre länkarmar utbytta och resultatet blev kanon. Bytte ju bromsskivor som slog sig, bytte igen och de kändes vid 70+km/h skeva igen. efter att ha bytt länkarmarna försvann "skevheten" i skivan helt. I mitt fall var det bussningarna som var slut. Jag blev av BMW rekommenderad att gör en hjulinställning först då det skulle kunna göra att problemet försvann. När länkarmarna var bytta skulle mekanikern göra en 4-hjulsinställning men fick inte loss vad det nu kan vara utan att värma. Jag nämnde då att en hjulinställning var gjord för en månad sen vilket han såg som mycket svårt att tro. :) eller :( Nu går den som en dröm och jag sover gott på natten. (det gjorde jag innan också) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.