AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.155

Vilket interface till min bil?

ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Hej,

I en annan tråd frågade jag om hur jag skulle kunna få USB/IPOD interface till min individual med största stereon men ingen svarar så jag skapar en ny tråd sådet syns.

MDS säger att Dension inte fungerar ihop med min bil(största stereon). Vad kan jag göra så jag kan få in USB interface till den så jag slipper bränna skivor med 15-18 låtar på, det håller inte.

Har dvd nav 16:9, cd växlare, dsp, två slutsteg, speciallåda 2*12, och alla dörrar bytta och det låter som bara den, men USB är ett måste.

Hjälp
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Är det verkligen ingen som vet vad som passar en bil med DSP system för att få ut USB/IPOD. Jag vill ha USB mne tydligen går inte bara det.

Tror du har svarat rätt bra själv. Om inte stereon har ingångar för externa källa och ingen har tagit fram interface så ser det mörkt ut. Man får komma ihåg att din bilmodell och dess utrustning kom fram då t.ex USB precis börjat användas och långt innan minnespinnar fanns.

FP
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Men min bil är ju från 00 och jag har ju läst på Densions att det går men inte till DSP system. Vad är det då som gör att JAG inte kan ha det?

Finns många E38 som har just Dension men ska jag acceptera att jag inte kan ha IPOD/USB?
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Jag har oxå 16:9 navi dvd mk4 o jag kör med intravee II+alpine KCA-420 adapter..
klockrent......allt kompatibelt med bmw navsystem o multiratt..
skippa USB o satsa på ipod...jag kör med ipod classic 120 gb...mer utrymme än USB:)

eftersom du har DSP så behöver du även en extra adapter:

all info hittar du här+ bilder på hur de ser ut...

Länk

du får upp artistnamn,låttitel,playlist m.m
Du måste ha en ledig CD-växlaringång i huvudenheten och du måste ha tillgång till I-bussen för styrning, samt att t.ex Dension har tagit fram ett kit för just din modell.
Säg att din bil tillverkades nån gång under 1999, utrustning osv planerades, utvecklades och togs fram tidigare än så.
Flashminnen började komma fram efter 2000 (till olösligt pris...) USB-pinnar senare, och USB 2.0 långt senare.

FP
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Hej Bianca,

Intravee II
Alpine KCA-420i iPod adapter
Dice DSP Adapter

får jag det till att jag ska ha? antar att jag ska ha den sista utan att ha kollat mina kontakter osv.

145
95
60
= 300 USD

med detta får jag inte USB?
har bara en nano på 2 gb så en classic kanske skall köpas.

är det enkelt att koppla in?

Bi
3.797
Bianca

gabber,du har PM
Bi
3.797
Bianca

Inte USD utan engelska pund:
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.