|
|
|
|---|---|
|
Tjenna, Jag skulle behöva lite hjälp och ideer om hur ja ska lösa problemet med min bil. Den är sänkt 60/40 antagligen G&M fjädrar. Men den är för låg där bak... Det tar i när man svänger skarpt och sanslöst mycke när man e 4 i bilen. Fälgarna är ju för breda för bilen igentligen.. Men de e snyggt. Det är 10,5" breda fälgar bak så de tar i skärmkanterna :(. Vad ska ja göra? Köpa Fjädrar från G&M med mindre sänkning? Kommer det göra att bilen inte sunkar ner där bak? Eller har ni förslag på annat märke av fjädrar? Eller är de nya stötdämpare? Jag vill helst hålla nere kostnaden lite :) Kom gärna med ideer. (bild) Länk (bild) Tack på förhand | |
| Du behöver helt klart smalare fälgar, det tar nog bort större delen av ditt problem. Att det är snyggt får stå för dig ;) En mindre sänkning lär oxå hjälpa men vill du absolut ha en låg bil så får du byta stötdämparna mot något hårdare. | |
|
Ahh, så det är så dom blir med 60/40 sänkning.. Har haft det i tanke att sätta på min touring också men misstänkt att det blir för låg mrn det ser ju bra ut.. Ang. din sänkning/fälgar så hade jag nock försökt hitta ett par fälgar som är liiiite smalare. Så hårda fjädrar du skulle behöva för att hålla den uppe med 4 pers i bilen och kanske lite packning skulle göra det superobekvämt och stötigt bak så alla i bilen skulle behöva njurbälte. Är det bara i skärmkanten det tar i föresten? Du skulle ju kunna valsa ut kanten en liten bit. |
|
|
Hm tack för svar :( Jag vill dock ha kvar fälgarna, så det får lösas på nåt sätt... Skärmarna är redan valsade, men det är där de tar i mest. Men Har ni några förslag på starkare Fjädrar och vart hittar jag dem? Om det lutar mot stötdämparbyte några rekommendationer? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.