AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.149

Träratt MOMO eller liknande märken till bmw e36

Visa användare
9
Yakima
325i -94a
Hej!

Jag skulle vilja veta om det är någon som har en träratt i MOMO eller i något annat likande märke, som vet vilket nav som passar till en bmw 316i -96a? Kanske någon som har en sådan? iaf haft samma problem?

Jag har försökt att leta rattnav till min bil men de rattnav som finns står att dem bara passar från ca: 91 - 93. Frågan är om dom passar?
Sen hur vet man att naven passar? Det är ju helt otroligt svårt att veta om navet passar både bilen och ratten!?

Tacksam för svar! (Inga skit kommentarer tack!)

PS. Första bil.

"Trying is the first step to failure" -Homer
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej
Jag gissar att din bil har airbag. Problemet som kan uppstå när du monterar bort airbagen är att den är en del av bilens säkerhetssystem och felkod kommer uppstå och airbaglampan lyser i instrumentpanelen. Jag tror Airbag blevv standard 94 så det är nog därför nav/släpring inte passar i det du tittar på. Det finns växelspaksknoppar i trä och inredningar likaså men det är väl inte lika roligt antar jag. Du har valt rätt första bil:)
Mvh
Asken
Visa användare
9
Yakima
325i -94a
Japp bilen har en airbag. Det du säger verkar ju stämma. Lampan är ju inte hela värden men. Problemet med träratten är ju att det inte finns tillräckligt med space för någon airbag i de flesta, så börjar fundera om det är så bra att ta bort den på första bilen ändå :P Har man otur så smäller man ju.

Men tack ändå för bra svar! Å Självklart har jag vält rätt bil! "En gång bmw, Alltid bmw!"

"Trying is the first step to failure" -Homer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.