|
|
|
|---|---|
| Har hittat bra beg däck, 255/40/19, mina fälgar är 8x19tum et20. bilen en e39 touring från 97. Någon som vet om det fungerar eller tar det i? Kör släp ibland bör nämnas. mvh mattias | |
|
Klart men är fälgarna till en E39 eller har de legat på en E39 Hade själv 265 bredd på min iofs bara bak fram hade jag 245 men skulle inte tro att det skall vara ngt problem förutom att komforten tar stryck Min blev mycket spår känslig går iofs över efter 140 kmh Ha de T |
|
|
Hej. Fälgarna är nya och till e39 enligt tillverkaren. men har hört att 255 på 8tum är för brett, vill inte att det ser dumt ut, sen måste det ju fungera oxå. mattias Någon som har bilder kanske? |
|
| Rullomkretsen kommer att öka mer är vad som rekommenderas , sen undrar jag om 255/40/19 verkligen funkar fram ??? | |
|
Ett tips är att kolla på Lathundar under Diverse till vänster på sidan; som turbufritte skrev, hjulen kanske inte får plats och Bilprovningen kan ha synpunkter och hastighet-/vägmätare visar galet. Så kolla av orginaldäckens omkrets mot de du har i åtanke. Ang bredden så lär du få "ta i" om fälgarna ska ta skada av trottoarkanter, tyskstuk - fast tvärtom __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Tror inte ska vara några problem, kör själv med 255/35/20 runt om och det är inga problem så länge man inte gör fullt ratt utslag då tar däcken i stänkskärmarna lite. MVH Jesper |
|
Conan999 |
Däcken är något för breda i förhållande till fälgens 8 tum. Conan999 |
| tjena min 540 har 265 bak och 235 fram bilen är även sänkt och det funkar det tar inte någonstans heller | |
|
255/40 19: bredden är ingen fara, men det blir alldeles för stor diameter, kommer se mongo ut och sannolikt skrapa i hjulhusen vid rattutslag. Kommer hjulen från en 7-serie? Original är 235/40 18 - 64.5 cm i diameter. 255/40 19 blir 68.7 cm, alltså 4 cm större. Du ska ha 235/35 19 eller 265/30 19 om fälgarna är 9.5 eller 10 tum breda bak - 64.7 cm i diameter. |
|
| Hoppsan, nu såg jag att du har 8 tum breda, dvs 203 mm breda. Då är det som Conan säger, 255 är lite för brett på dom fälgarna. | |
|
HaHa!! Ser Mongo ut trodde det var lokalt ??? |
|
|
Hej allihopa. Det blev 235/40-19 och det fungerar kanon, även med husvagn och tungt bilsläp med folkabuss i 50 mil : ) tack för alla svar mattias |
|
|
Fint att det fungerar, men vore det riktigt skulle du köpt 235/35-19. De däck som du nu kör på gör att hastighetsmätaren visar för lite, dvs det går fortare än den visar. Men det får väl bli när det är dags för nästa däckbyte :-) |
|
|
Hej kompisar. Skrev fel, menade 235/35-19 :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.