|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har tagit bort kedjekåpan och har skaffat nya packningar. Vad jag skulle vilja ha hjälp med är att veta hur jag ska göra med de tjocka packningarna i botten / foten av kåpan (2 st). Halva packningen verkar gå in under topplocket och det vill jag inte lossa på. Eller är det inte toppen och det går att lossa på bultarna??? Har jag fått fel packningar? Dom jag fått är av grovt matrial och c:a 2-2,5 mm tjocka. Nån som heter Per sa i en annan tråd på forumet att det ska finnas två sorters packningar, en med 2 och en med 1 hål för bultarna. Är det packningar med 1 hål jag ska ha??? Kan jag kapa de packningar jag köpte med 2 hål? Mvh Tord "Nöden är uppfinningarnas moder." | |
|
....och ska jag använda packningstätning på dessa packningar vid kåpan??? Mvh Tord "Nöden är uppfinningarnas moder." |
|
|
Är alla på semester? Kan man lossa på den bakre kåpan också?: Länk "Nöden är uppfinningarnas moder." |
|
|
Har nu fått svar på mina frågor av en kanonduktig kille på M70 här i stan! :D "Nöden är uppfinningarnas moder." |
|
|
Skriv gärna ut svaren här så kan andra lära sig lite också! /Mats J |
|
|
Hej Mats, ok glömde det. Nåväl, det visade sig att de tjocka packningarna som sitter i "foten" på den övre kedjekåpan, dom kan man kapa av för att slippa ta bort den bakomliggande kåpan. Vet inte om det finns halva packningar att köpa!? Sen kanske en del avråder att göra så här, men den killen jag pratade med sa att det fungerade utmärkt på hans 750. Man får naturligtvis täta ordentligt med packnings-tätning för att det inte ska läcka. Skulle vara intressant att höra om någon vet hur omständigt det är att ta bort den övre / bakre kåpan. Fins risk att man måste bort med "kranshjulen" till kamkedjan och då börjar det bli lite bökigare! Så lösningen här var kapa och täta! :D Obs! Viktigt att rengöra ytorna som packningarna sitter emot, annars finns risk att packningstätningen inte fäster = läckage!? Mvh Tord "Nöden är uppfinningarnas moder." |
|
|
....jo sen ett råd till jag fick, ha på packningstätning på alla packningar, annars blir det aldrig tätt! Gäller kanske mest äldre modeller. Mvh "Nöden är uppfinningarnas moder." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.