|
|
|
|---|---|
|
då jag inte har hk idag kan man då byta till bättre lr e det bara att stoppa i hk tack på förhand mvh daniel | |
|
Om du kollar här så ser du att det är lite olika utförande på dörrsidor, under grupp förstärkare mm finns skillnaderna. Det bästa är nog att byta befintliga högtalarelement mot någon mer lättspelande kvalitativ variant för att nå bättre ljud. Mvh Asken |
|
|
HK suger, har det i två bilar. Köp ngt annat som passar bolt on som asken säger. Har rent av själv funderat på det, men har varken tid eller lust :) Därför får jag stå ut med att det låter skit! MVH Johan |
|
| Länk | |
| Dom pratar jävligt gott om BSWs högtalare på dom amerikanska forumen så jag det vore nog mitt val! | |
|
Många BMw har Nokiaelement till sina högtalare och de har sina begränsningar om man gillar att spela vissa sorters musik. BMW är designade för att lyssna på motorn& symfoniorkestermusik spelade av nån hornblåsare på nån alptopp i Lederhosen och tyrolerhatt alternativt tung industriell attacksynt spelade av Modern Talking, samtidigt som man har ett helt bagageutrymme med plats för många backar tysk öl för att överleva oljudet i högtalarna:). Mvh Asken |
|
|
Asken: hahaha Skulle inte sagt det bättre själv :-) Har en 750 -00 från 2000 med tillvalet "0676 HIFI Lautsprechersystem" men så fort man vill ha lite mer bastryck eller spelar musik som jag gillar typ techno eller tyngre pop/disco så går det åt skogen. Högtalarna verkar inte orka med basen alls utan det börjar bli distortion långt innan man hunnit skruva upp volymen ordentligt, drar jag ner basen i inställningarna låter det bra och rent men det blir mest diskant, inget tryck i musiken :-( Mycket dåligt med tanke på nypriset på bilen och alla tillvalen. Motorn är häftig men svår att lyssna på eftersom jag har orginal avgas så hörs det ingenting om jag inte pressar den till max och då försvinner istället all bensin innan jag hunnit ut från stan ens. :-D BMW 4 Life |
|
|
Kan tillägga att ljudet blir hyffsat imponerande om man sätter igång värsta symfoniorkestern eller klassisk musik men med handen på hjärtat så har jag inte lyssnat så mycket på det senaste 10 åren... Får kanske byta musiksmak alternativt högtalare i bilen jag också ? Det verkar sitta många element i E38, tror jag fick det till 10-12 stycken...måste kosta skjortan att byta... BMW 4 Life |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.