AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.900

Hur mörk solfilm på E91?

Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Ska tona ikväll, fortfarande osäker på den mörkaste eller näst mörkaste, eller kanske mörkast på sidorna och näst mörkast på bakrutan.
At
105
Atnic
E36 325 Tds Touring 10/95
Jag har då alltid gillat rök färgade bäst ,nog mörk för att inte se in nog ljus för att se ut =) . Det är väl en smak sak
Bayer_Aleks
Tonade min E91 igår. Då tog jag mörkaste på bakrutan och sedan röktonat hela vägen fram, blev hur bra som helst! Jag hade samma beslutsångest som dig för jag ville först ta mörkast bak och sedan näst mörkast på sidorutorna och till sist röktonat ända fram, men då tyckte han att det skulle bli lite för mycket nyansr o då körde jag på röktonat hela vägen.
Beror på vad ditt syfte e med toningen också, men symetriskt snyggast bli att du har samma toning hela vägen från bakre sidorutan o framåt
ma
37
mathiaso
530dx Touring M-sport -14
Jag valde "Omega 75" som har 25% ljusgenomsläpp. I samma serie finns 5% och 15%, men jag ville inte ha för mörk och då fick det bli 25%. I mitt tycke blev det väldigt snyggt, lite mörkare än BMW individual mörka rutor, men inte helt svart som jag personligen inte tycker är snyggt.
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
hmm, jag kommer tona "lagligt", alltså rutorna runt bagageluckan och passagerar-rutor bak.

frågan är ju om man vågar ta de mörkaste utan att det blir raggarvarning, eller om den näst mörkaste är mörk nog för att se mörk ut :P

lutar åt den mörkaste faktiskt...svårt... 2 timmar kvar att tänka,....
Ingen aning om vad det är för % ljusgenomsläpp på mina rutor, men jag tog "näst mörkaste" när jag tonade och det blev helt klart mörkt nog: Länk

Går inte att se in om man inte trycker näsan mot rutan, men fortfarande lätt att se ut.
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
tack micke,

precis en sån bild har jag letat efter.. försöker skaffa en uppfattning... den verka ju definitivt mörk nog..
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
blev mörkaste...... fick lite ångerrätt på köpet.;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.