|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett vinande missljud som verkar bero på bilens hastighet. Ljudet uppstår i registret 90 - 120 km/h. Det är inte beroende av varvtal, har provat. Det är inte heller beroende av AC eller kupéfläkt, har provat att stänga av. Det känns som om missljudet beror på fartvinden, är inte säker. Någon som har liknande problem? Jag har en 525d Touring -07 med rails. Hoppas på hjälp, antingen så blir jag av med förståndet eller körkortet (+120 knm/h). Mvh Jan | |
| Hjullager ger ett vinande ljud när dom är slitna, och särskilt i vissa farter. Det låter nästan som om man kör med dubbdäck. | |
|
Tack för tips. Kan detta vara något som BMW kan ta på sig att utreda och fixa tro? Bilen är uttagen i november 2006 och har gått 4500 mil. |
|
|
Hej, då har du enligt konsumetköplagen fortfarande garanti kvar (fram till november). Felet måste vara från fabrik... |
|
|
Hmm, har kollat BMW:s hemsida. De pratar om två års garanti för "allt" och längre garanti på bl.a. lack och kaross. Som jag uppfattar det så har jag fri service t.o.m. nov 2009. Jag skulle kunna försöka den vägen. Men - har ingen erfarenhet av BMW:s sätt att utföra behovsanpassad service. jag är van vid serviceintervall efter tid /körda mil. Tack för era tips och kommentarer! |
|
|
Hej, BMW lär ju inte själva göra "reklam" för detta. Gå istället in på konsumentverkets hemsida... Bilen måste givetvis vara köpt i Sverige. Mvh Håkan |
|
| Läs här: Länk | |
|
Tack för det. Det var nytt för mig. Jag tar detta med BMW och hävdar fel från fabrik. |
|
|
Hej igen, ja, gör det och hänvisa till konsumentköplagen. Du lär ju själv inte ha kunnat orsaka det vinande ljudet. :-) Har det uppkommit på senare tid? Lycka till! Mvh Håkan |
|
|
Köpte bilen begagnad på kvd.se för en månad sedan. Allt fungerar perfekt utom det vinande ljudet. Blir jag bara av med ljudet plus får in en bra trimning (box eller uppgradering sw) så blir det riktigt bra. Tack |
|
|
Hej, Jag har precis bytt från en E61 -05 till en -08 och direkt märkte jag också det vinande ljudet runt 90-100 km/h. Jag har inte M-paket och det enda som jag kan se skiljer de båda åt är att det finns några galler bakom gälarna som öppnas och stängs (vad är det?). Kan det vara de som viner eller något annat? Någon som vet? /Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.