|
|
|
|---|---|
|
I slutet av våren letade jag bil till min flickvän som hon skulle ha över sommaren eftersom hon fått sommarjobb ett par mil från sitt hem. Hon var inne på att köpa sig en bmw e36 inledningsvis. Efter mycket letande, testande och många missnöjda miner insåg jag att det inte var rätt typ av bil i hennes prisklass... För att göra en lång historia kort så sprang jag av en händelse på en 318 is -90 med 14.000mil på mätaren i lokaltidningen. Röd med sedvanlig utrustning, det blev köp och nu har hon kört en problemfri sommar med bilen och det är dags att sälja... Eftersom jag i efterhand insett att bilen kanske är lite populär undrar jag helt enkelt vad man kan våga begära. Den är fullservad sedan ny med täta intervall och jag har även bytt olja för 50 mil sedan samt pysslat lite smått. Den är inte i nyskick men så nära ett extremt bra bruksskick man kan komma, inredning som ny och endast lite småmärken på kaross, i princip rostfri. Det enda man kan anmärka på är väl att ena spolarmunstycket har satt igen sig och kopplingen har hyffsat högt upp. Några idéer på en lågmilad is? Hälsningar /Jonathan Pershav | |
|
20k-25k tycker jag, den har ju inte gått så mycket.. synd bara att det låter som kopplingen inte e helt frisk.. men jag hade inte sålt en, varför inte lägga några tusingar och ha en underbar bruksbil? personligen är jag inne på min andra e30 is.. Mvh:Jani (Team FF Survival) |
|
|
Förstår verkligen inte vad folk ser hos en IS. Komfort har dem inte, och snabba är dem absolut inte. Jag skulle kunna max sträcka mig till 12-15k enbart pga låga mil och kaross skicket. Men sen har jag sett stollar försöka kränga av 318IS för 20-25 papp med betydligt högre miltal än dig. Fixa kopplingen och jag tror på 20k. |
|
|
Ja...en 318iS med 16 ventilstoppen är ett alternativ till vissa lika gamla "GTi bilar", så visst förstår jag att den har ett högre värde än t.ex 320i av samma årsmodell... Går bättre än många andra E30, är väl bara M3:an och 325:an som rör på sig lite bättre än den. Fungerar nog bättre än de med sexorna(inkl 325:an) när "vägen svänger" alt bankörning.. dessutom. Ja...värdet? Hmm...tja, många vill ju ha närmare 20000 kr för en dylik, men då ska den vara i ett bra skick. I ditt fall så bör du nog byta kopplingen för att du ska närma dig 20 papp.. Tror jag också. Vad evtl spekulanter tycker att miltalet är värt är ju svårt att sia om, men visst, det är ju bra att den bara gått ca 14000mil...helt klart. Kan ju finnas några kronor extra att plocka ut om den är så fin som du säger och med det relativt låga miltalet i beaktande.. Prova på drygt 20000kr och se vad som händer.. Inte snabb?...Ja, vet att Teknikens värld lyckades klocka den 0-100km/h på 9,4 sekunder och det är ju inte sååå dåligt jmf med andra "gammbilar" :) Jämfördes i ett test med tidiga "nittiotalstrollet" Opel kadett Gsi 16v och den var ju måttstocken på en snabb Gti bil då... Den klarade av samma distans på 8,3 sekunder, men BMW'n ansågs "mognare" och bättre på många vis ändå. Mvh Janne. |
|
| Tror helt klart att du får över 20.000 kr. Den är ju lite kult. Har själv haft en. Ca 23-25 är nog möjligt om inte kopplingen är helt slut. | |
| J | |
| pershav: ? | |
|
Vad betyder "i princip rostfri"? Mats BMW CS #5847 |
|
|
Som de flesta säger ligger nog värdet runt 20000kr. Blir det plus eller minus är det beroende på skick och hur hugade köparna är. De som letar fina E30 får ofta leta ganska länge. Gr8ride |
|
|
Gammal tråd:) Gr8ride |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.