|
|
|
|---|---|
|
Hej, skulle behöva lite erfarenhetsutbyte här..missljud i bakvagnen, det "klapprar" när man åker över ojämnheter i låg fart, dock tyst i farter över ca 50 km/h. När jag ställde bilen i uppförsbacke och gungade på bilen så smäller det lite om den från vänster bak. Ibland när man bromsat så hörs en liten "smäll" precis när bilen stannat och det har även hänt att bromsarna bak lixom låst sig när den stått still ett tag och lossnat med en duns när man gasat iväg försiktigt. Hm, någon som har tips? Blir väl att åka till Bmw och låta dem kika på bilen. Tänkte jag skulle vara med när de felsöker och se hur de arbetar, måste väl vara ok för dem om kunden vill det =) Man är ju lite nojjig över risken att bli blåst.. | |
|
Jag tror inte att det hör till det normala att man står bredvid när dom grejar med bilen. Ang. felet på din bil så kan det vara som på min. Att bakre ramen har släppt i karossen. Googla: "subframe e46" så hittar du mer information. Se även här: Länk Började felsöka då bilen svajade kraftigt i högre farter (detta trotts sportfjädring). Klonkar vid växling med. Men klonket verkar komma från bak.diffen och inte för att fästena gått av. Hoppas att det inte är samma fel på din bil. Inte roliga fel :( |
|
|
ne det hör inte till det normala att man står brevid, då kan ju kunden kontrollera så allt går rätt till och det lär inte vara populärt =) Det där skräckfelet tror jag inte jag har på bilen, men vem vet..hursom så är der väl en ännu större anledning att få ett sådant fel bekräftat med egna ögon, lär vara dyrt att åtgärda. Antar att detta fel uppkommer av hård körning där bilen belastats ovanligt brutalt på ett eller annat sätt, eller? Min bil är inte särskilt hårt körd iallafall.. |
|
| Kan det inte vara en fjäder som gått av tro? | |
|
kanske en fjäder, det vore nästan en befrielse, med tanke på de fel som verkar förekomma på e46, t ex att ramen släpper från karossen =) Kollade lite på nätet, i USA verkar Bmw fixa det felet på goodwill, frågan är hur de ställer sig till dylika fel i Sverige..men så tokiga felkonstruktioner måste väl åtgärdas utan kostnad på en bil som kostar runt halvmiljonen ny, eller? |
|
| Lämna in bilen på BMW och låt dom felsöka :) Men tror inte att dom är så glada över att ha kunderna med inne i verkstan men det är bara vad jag tror.. | |
|
Bmwkillen1: Är ganska ovanligt att bakvagnen släpper på faceliftade e46:or. Det är mest årsmodellerna 99-01 som är drabbade och även där långt ifrån alla. Tror du kan andas ut på den punkten om du inte misshandlat bilen fruktansvärt. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. |
|
| jo, det är nog bara någon av alla fyrtioelva bussningarna som är slut antar jag | |
|
Haha Ja mest troligt, och du kommer att byta fyrtiotio innan du hittar vilken som är felande :) A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. |
|
| ja exakt, you got the point! och plånboken kommer gapa tom och gröttallriken stå halvfull på middagsbordet minst ett halvår framöver.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.