|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 523 från - 98 och jag har fått en indikation på att det är fel på Airbagen. Jag har läst diverse inlägg om detta och förstått att det ofta är "mattan" i passagerarstolen som är felkällan. Vad kan det vara mer? är andra fel vanliga. Jag tänkte prova med den lösning som "Hasso" föreslår. Slocknar lampan automatiskt när felet är fixat eller måste det återställas? Biltema har fått in en återställare i sortimentet som nollställer oljeservice, inspektion och airbaglampa. Är det någon som har provat denna produkt? Mvh CE-GE | |
| börja med att släcka lampan kan i vissa fall lösa sig | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Först å främst ska du läsa av felkoderna i systemet så DU VET vad som är felet. Nej systemet nollar inte sig själv. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Det finns mängder med manicker på tyska ebay som simulerar den där sensormattan för småpengar. De gör väl i princip samma sak som Hassos hemmabygge och är väl ett alternativ ifall man är lite lat och inte orkar bygga en själv. T.ex. Länk Jag har inte testat själv, men det verkar ju vara en trovärdig produkt. |
|
|
Hej finns det något till e-60 modellen oxå eller? |
|
|
På min Bmw lyser airbag lampan lite då och då men jag har märkt att de är dosan under passagerar stolen, kablarna som går till den glappar. Jag har en felkodsläsare och jag nollar den koden så kommer den upp ändå efter en stund. Man måste tydligen bort med stolen och löda in kablarna in i dosan istället för att de ska funka. |
|
|
Biltemas produkt funkar ej till att släcka airbagen, har provat den på 316 -01 slutade med att Förenade bil fick släcka den MVH Patrik |
|
|
Kan även tillägga att Biltema service släckare är till ODB anslutnningen vilken inte borde passa på en 523 -98 MVH Patrik |
|
| På min E39 var det inte mattan. Det var i stället glapp i kablaget under förarstolen. På M-bilar i västerås sade de att det var ett vanligt fel och de hade repkit för det. Kostade 500:- åtgärdat och klart. | |
| Vad jag förstår så har biltema återställaren även en 20pin kontakt, men den klarar inte att ta airbag lampan på e39. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.