|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Jag har en importerad e36 -96:a och någon föregående ägare har kopplat in halvljusautomatik. Någon som vet hur jag ska göra för att bli av med den? med vänliga hälsningar | |
| Kollar upp hur ägaren har gjort. | |
Bayer_Aleks |
Bara till att åka in på verkstad som utför sådana jobb så löser dem det på två röda. |
|
Nu blir jag nyfiken, varför vill man koppla Bort halvljusautomatik ? |
|
| Jag också!!varför?? | |
Bayer_Aleks |
Samma här, för de e ändå lag i Sverige på att ha på halvljuset |
| kanske kör mycket banracing o vill spara batteriet. | |
|
Kom att tänka på en grej, min 91a, när jag ställer "ljusvredet" till 0 så är allt släckt, men om jag vrider till halvljus så fungerar automatiken Kanske värt för TS att testa? |
|
|
För att han nyligen fått körkort och tycker det är coolt att bara köra med dimljusen på. "Say no more" |
|
| om det är som smajly säger, så finns det en enkel lösning, vrida ljusvredet till mittersta läget. | |
| Kanske är ute och cyklar, men är det inte bara att byta relä? | |
| Nej,räcker inte att byta relä.Får byta hela vredet till utomnordisk version,sen klippa en kabel för att bli av med halvljusaut. | |
|
På 5 serien går de bara in i datorn och programmerar om vet iofs inte om det även gäller 3 serien Ha de T |
|
|
Jag skulle vilja koppla in halvljus automatiken på min importbil. Räcker det om man byter vred eller måste man dra lite nya kablar också ? /J |
|
|
va int på bmw och frågade vad som skulle behövas för halvljusautomatik. då var de ett nytt vred som gällde och 1 kabel som skulle dras. kommer inte ihåg vart den ska. men svårare än så är det inte. tar man ut sitt vred som är utan automatiken kan man se vart det fattas en kabel tror jag. annars är de väll inte så svårt att jämföra 2 bilar och klippa på din carlsson666. ska du sälja bilen sen är det bara att du skarvar kabeln. så blir den mer lättsåld mm :) BMW ownz |
|
| Jag tackar så mkt för alla fina svar ;) | |
| Ja,en kabel med likriktare behövs utöver vredet. | |
|
Jag är inte så hemma på det där med likriktare osv. Kan du förklara lite mer? Sen var ska den kabeln dras ? /Johan |
|
|
Räcker nog med en diod isåfall skulle jag tro. Men var den ska vara är jag också intresserad av. ///BMW - Was sonst! |
|
| Var ett tag sen jag gjorde det faktist.Fick följa kabeln från en skrotad svensksåld e36a,går från säkringsdosan in via torpedväggen vidare till vreded där jag kopplade den på befintlig kabel med en strömtjuv.Minns som sagt dåligt,så följ det inte slaviskt och skyll inte på mig när bilen brunnit upp. ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.