|
|
|
|---|---|
Njuren |
Hej! du som äger E92 dvs Coupen - vad är ditt samlade betyg hittils om bilen? Levde den upp till dina förväntningar? Mcyket tacksam för svar! Mvh |
|
Jag måste nog svara ja & nej. Kömässigt sätt känns den tajtare än sedanen/touringen, man känner att den är styvare (och lägre och lättare?) Men nu när faceliftade sedanen kom känns coupen inte ens snyggare på utsidan i min mening.. det finns inget som är "det lilla extra" med den. Jag är också besviken på att interiören är identisk med sedanen, den känns bara inte så coupe-aktig bakom ratten. Svårt att beskriva.. Mvh P |
|
|
En av nackdelarna med coupéer brkar ju vara "logportarna" på trånga p-platser.. och det gäller ju nästan alltid då man skall parkera.. Hur upplever Du ljudnivån?? hade tidigare en Mb Coupé som var tyst och bra, men senaste Volvo C70 var INTE tyst, mycket kanske beroende på breda hjul, men även vindljud letade sig in genom rutorna.. Skulle jag vilja ha en E92 (och det vill jag..) så får man nog vänta på face-liften och de uppdateringar dessa medför.. |
|
|
Coupén har nog tappat lite jämförelsevis med sedanen när faceliften kom. Jag kan inte hålla med om att Coupen känns tajtare i synnerhet inte mot sedanen. Bäst gör sig ändå E92 i M3 skrud. //Stefan |
|
|
Hej. Som alla coupéer diskuteras detta med bredare dörrar och div problem vid/på parkeringsplatser..denna har en finess som underlättar vid i resp urstigning, ett extra knapptryck på fjärren så åker rutan ner till hälften vilket underlättar en del, eller som man säger ¨det får man ta¨ om man vill ha en. Oavsett sedanens facelift så kommer den inte i närheten av coupéns linjlesköna formgivning som slår det mesta, dessutom har den faktiskt ett helt ok baksäte jämfört med de flesta andra som borde benämnas som 2+2 i stället för fyrsitsiga (läs Audi A5). Jag förälskade mig i den så fort den kom, den är grym oavsett motor! Skall jag klaga på något är det att sportstolarna sitter väl högt i lägsta läget men det är allt. Wunderbar !! /Johan |
|
|
passo222 Är klart intresserad av en 325 E92.. helst en fabriksny med automat.. men då en faceliftmodell snart presenteras känns det galet att fundera.. Audi A5 är annars en ekonomisk favorit.. har testat 1,8-motorn och jag måste säga att jag blev imponerad.. men den är nästan strikt 2-sitsig, så det får nog bli en BMW..Enda "vettiga" motoralternativet för mig blir då 325.. Men, det blir väldigt kostsamt.. får nog vänta på en smått begagnad E92 facelift, men det blir tiidigast om 1 år.. suck! |
|
|
Ja den frågan har jag ställt mig många gånger sedan jag köpte min 325dM Coupe 2008 i slutet av April förra året.... 2300 mil har avverkats. Och ja, jag är JÄVLIGT nöjd med bilen. Ibland när man har tvättat den och torkat den ordentligt så kan man ibland ta en stol eller en pall och sätta sig ca två meter från bilen "rakt ut" vid tanklocket och bara titta. Förundras över BMWn's linjesköna formspråk och bara njuta. Helt seriöst det är otroligt vad BMW har lyckats bra med E92an. Sen att en silvrig "snik" e92 utan M-sport ser allmänt tråkig ut jämfört med en färgad (lemansblå, karmosinröd eller varför inte alpinvit) e92a med M-sport är ju en annan sak. Ljudnivån går inte att klaga på alls. Motorn är UNDERBAR och drar såå jävla skönt genom alla växlar och låååååååångt över lagligt (trust me jag blev av med körkortet förra veckan:( ). Chassiet är trevligt som fan, styvt och redigt sportigt att köra (min är som sagt M-sport och dessutom sänkt med H&R fjädrar. Min far som snart är 55år tycker dock att den är stötig). Däremot så finns det några nackdelar också så det kan jag väl erkänna också: 1. Den passar sig INTE bra på vintern. Fönsterrutorna "fryser" fast och när bilen vill dra ner dom 2cm när man öppnar o stänger dörren så kan det bli knas. 2. Min är så jäkla låg så den funkar inte att köra med på vintern alls. 3. Har man en välskött E92 så vill man inte plåga bilen med vinterkörning. Den förtjänar bättre än så :P Andra nackdelar är: Något spårkänslig ibland, och att man sitter för "högt upp" i stolen. Jag är 199cm lång och ganska "välväxt" och sitter på tok för högt egentligen. Hade stolen varit placerad 3-5cm lägre i bilen så hade de varit perfekt! Hur som helst så känner jag nu att jag vill ha en bil som inte är lika snabb (så jag kan behålla kortet nästa gång) och som jag kan köra på vintern utan att må dåligt så därför ska BMWn tyvärr läggas ut till försäljning nu är det tänkt. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Knepigt det där med att man sitter väl högt.. Det är väl ändå inte en bil bara för små kortväxta hårfrisörskor?? : )) Låg ljudnivå låter bra- är trött på buller och dån.. Hur som helst, förr ansåg jag att "fina" bilar skulle stå avställda på vintern och att man skulle transportera sig runt i någon billig "vinterkälke" i avvaktan på våren... Idag har jag en annan ståndpunkt.. Bilar rasar i värde- med eller utan vinterkörning- och är man duktigt med putstrasan och vaxmaskinen så syns inte vinterns härjningar så mycket så länge kärran är ganska ny.. Och då får man ju njuta av bilen hela året och kan lättare smälta att värdet på bilen raskt halveras.. NiKeMaN Lycka till med försäljningen- OM Du nu vill/skall sälja.. vet inte vilken bil Du skall köra för att "säkra" körkortet.. de flesta bilar verkar gilla att rulla på lite för fort... |
|
|
Jo men tanken för min del är PRECIS SOM DU SKRIVER att köpa en bil igen som går att använda året runt. BMWn kör jag bara inte på vintern. Den förtjänar bättre (och ja, jag är "rätt" duktig på min polermaskin nu för tiden och kan nog plocka bort typ ALLA repor jag råkar ut för som är rimliga att polera bort), men det sliter ändå sjukt med alla stenar i luften (stenskott) och allt. Fan det har gått så långt att jag i det närmsta vägrar använda min vindrutetorkare för att den repar rutan! (Inte värre än andra torkare - men det blir ju ändå ett visst slitage på rutan av torkaren. Så därför bojkottas den i absolut största möjliga mån!!) Lurar istället på en VW ( oj törs man skriva det här??) Tiguan R-Line TDI ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
Njuren |
Tack för era svar, anledningen till frågan är denna bil Länk - men om facelift är på G så kanske man ska vänta men då blir ju priset annat oxo... "the things you own end up owning you" |
|
Re:Njuren Personligen skulle jag inte köpa ngn av dessa då jag tycker de är lite snålt utrustade....bättre att köpa en beg som rullat få mil.... Mvh Johan |
|
|
Jo, E92 är väl nära en entusiastbil. Nikeman>> jag är likadan. Irriteras av folk som "leker" med fönsterhissen när de bara skall nå garageöppnaren. Rutorna skall inte repas i onödan. Man kan öppna dörren. |
|
|
Är det fler än nikeman som upplever att rutan fryser fast om vintern? Finns det ingen bra lösning på detta? Silcon? -eller det kanske ställer till annat ofog? |
|
|
HFR: Jag har inte upplevt det själv eftersom att min bil stått avställd vintertid. Men jag har läst om problemet här på AP. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
har ägt tre olika bilar (E46 330ci, 3 dörrars 130i, E92 330i) som jag vinterkört utan att någonsin drabbas av rutor som fryser fast - ren tur antar jag. Dessa bilar har även stått på utomhusparkering året runt. |
|
| Ok, kanske är någon behandling som nyare bilar får vid service då, likt "smörja gångjärnen" á insp 2. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.