AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.757

nya z4 testas av top gear

Länk vilken bil ;D
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Och ändå så var Nissan 270z ett bättre köp :)

// Daniel
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
För att inte prata om Nissan 370Z... ;)
Co
61
Cove
BMW 335Ci -09
Det är inte riktigt min slutsats, och inte top gears heller för den delen.

Nissan var snabbare runt banan, men om du lyssnar på vad de säger när de kör bilarna och konklutionen efter Z4:an så är det ganska uppenbart att de hellre vill ha en z4:a, vilket han även säger lite skämtsamt på slutet ;)

Det är också ganska kul o höra någon som verkligen hatade första z4:an att efter en provkörning i den nya, så är det en bil han hellre vill ha en nästan vilken bil i hela världen (bilen han hellre vill ha skulle jag gissa på har något större pris differens en de 2 testade bilarna).
jo
66
johan gbg
BMW Z8 -01
997 turbo -2010
Har kört nya BMW Z4 och jag är inte imponerad av den bilen tyvärr. Jag tycker att bmw bilarna blir tråkigare och sämre med åren.

Johan
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
A_Persson: 370Z menar jag såklart :)

// Daniel
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Länk
hade utan tvekan valt z4:an framför 370z alla dagar
Länk fifth gear test z4 vs 370z
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Tycker den senaste Z4 får väl mycket kritik, visst med 35i är den framtung men det är fortfarande utan tvekan förarens bil. En bil man blir glad av och njuter av att köra.

Därmed menar jag inte att försvara att Bmw gjort den mer tillbakalutad, Bmw skall vara det sportigare alternativet men med Z4 får de passa sig.

Å andra sidan vinner Z4 på komfort, utseende och körglädje även om den inte är lika potent som en del konkurrenter utan mer tillbakalutad tyvärr. Jag hade mer än gärna haft en Z4, kanske en 23i? Mindre motor och mindre framtung!

//Bjersér

BMW - over 200 (s)miles/hour
tror att det kommer komma en z2:a därav mer komfortinriktad z4:a gentemot föregående generation.. tycker dock att nya z4 är riktigt vacker och en av de finaste bilarna på marknaden just nu
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Nya Z4 är en grym boulevardcruiser, med mängder av premiumkänsla - men efter att dessutom ha kört 370Z måste jag hålla med Jason Plato om att det är mer av en "mans car", och vinner absolut ronden körglädje! (Ägarglädje är kanske en annan sak..)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.