AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.427

priser BMW M3?

ha
395
haknil
330 Xi 02
hej på forumet

Önskar starta en diskussion om priser på M3. Har alltid varit intresserad av
att skaffa en dylik bil.Gäller E 46 modellen med 343 Hk.02-06(05)

Tänkte att i detta läge vid lågkonjunktur vore det lämpligt att "slå till".
Det finns dock presumtiva säljare som tror de skall få ut 280 tkr!!.
Det häftigaste priset är just nu 365 tkr. för 03:a med 6000 mil på mätaren!
Det börjar bli för häftiga priser.Trots mycket extrautrustning tror jag dessa
säljare lever "i det blå".Extrautrustning är ju idag inte ett dugg värt,när man
kan få en ny för strax över halvmillen.

Diskussioner önskas tack

Håkan
tornet
Extrautrustning kan vara värt en hel del. Tänk t ex följande situation:

På M3-marknaden hittar du ett 10-tal bilar, de flesta ungefär likadant utrustade, men en eller två bilar har extrautrustning för 50-60kkr. Vill du t ex köpa någon av de bilarna och det inte finns några andra likvärdiga får du förmodligen betala 30-40kk mer för dem. Det är en kombination av hur utbudet och efterfrågan ser ut vid den tidpunkten. Jag har svårt att tro att en säljare skulle gå ner i samma pris som en enklare utrustad bil "bara för att" det är sämre biltider just nu. Då beror det på något annat, kanske är i trångmål och behöver få loss kontanter snabbt?

mvh tornet
Nästa fråga är, är det sååå dåliga tider?

Länk

Länk

Länk

Du är för sent ute, i höstas var det läge eller vänta ut någon som är desperat.

Vill ingen sälja till det pris du vill betala så är marknadspriset högre, så enkelt är det.

En kompis påpekande lite förvånat att Golf R32 har gått upp i pris, enklaste du kan göra är att ringa och känna av säljarna och se hur dom reagerar på den nivå du vill ge.

Mvh Stephan
ha
395
haknil
330 Xi 02
hej

Kul med svaren.Fortsätt gärna debatten.

Jag kan dock aldrig tänka mig att betala 365 för en 03.a!

Fantasipris enl. mitt menande hur mycket kolfiberdetaljer
det än är tillsatt.

Mvh

Håkan
tornet
Hahaha.... inte jag heller, kanske max 250´....för en fin vagn

mvh tornet
tornet
ehhh... möjligen 280´för en med lite lägre mil på mätaren :)

mvh tornet
vill du ha en m3, köp en e36, lite sämre prestanda, men en riktigt rolig bil, och letar du kan du få en kanonbil för 100k
Som Stephan735i skriver så finns det inte alls så mycket begbilar till salu och priserna har gått upp. Köpte själv bil i Januari i år, så var det fortfarande riktigt bra priser. I nuläget importeras det dessutom väldigt få bilar pga att kronan är svag mot Euron, något som tidigare höll nere den totala prisbilden.

Nu är det som Stephan735i menar att det är säljarens marknad.

Verdi
Det här kanske är som att svära i kyrkan men vill man ha en bil med prestanda i klass med M3 så tycker jag att både Audi S4 och Mercedes C-klass AMG verkar vara betydligt mer prisvärda.

Dessa bilar blir väl per definition hårt körda men nog har just en M3:a en särskild dragkraft på hel- och halvidioter. ;)
ha
395
haknil
330 Xi 02
hej

Jo då, en kan se att priserna börjar gå nedåt.Trots "goda tider"
som en del skriver.

Tror knappast att dom tiderna gäller lyxbilar typ M3.Möjligtvis
billiga miljöbilar.

250 papp för en fin M3:a med max 5000 mil på mätaren kan tyckas
vara rimligt.01-05.

Mvh HN
Kika till exempel efter X5 4,8iS E53 och det finns ingen till salu vare sig här eller på blocket :O

Det fanns en Imolarot -02 M3 E46 till salu i Litauen för ca 170-180tkr med var det? 8-10000mil så visst går det att fynda, med lite risktagande.

Bilar faller i omgångar, minns att Z3M låg stabilt i pris under många år.

Simon; Det är mer säljarens marknad än var det var för 6-9 mån sedan, så grattis till köp då:)

Mvh Stephan
Stephan735i,

helt klart har efterfrågan på beg ökat rejält sedan årsskiftet. Bra för oss som äger bilar, mindre bra för de som aspirerar. Om Euron fortsätter att sjunka kommer sannolikt importen av begbilar att ta fart och hålla nere priserna.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.