|
|
|
|---|---|
|
E36 328 Cabrio -97 Startar alltid kall. Ojämn tomgång ibland efter färd och snabb inbromsning/parkering. Tjuvstannar ofta då motorn är varm och oftast på höga varv. För det mesta dör den inte helt, utan kan komma igång igen efter allt från 1/10-dels sekund till flera sekunder. Märks ibland alltså bara som ett "ryck", men ibland även som att "gaspedalen slutar fungera", inget händer vid gas. När den dör helt och omstart krävs så har den förut varit mycket lättstartad direkt efteråt, men nu sista veckan så har den varit svårstartad istället. Den startar dock alltid efter en väntan på några minuter. Jag har inte möjlighet att läsa av felkoder förrän tidigast nästa vecka - så tips på vad som kan vara fel mottages tacksamt! | |
|
Låter både som att bränslet likaväl som tändning/insprutning(tempgivare till insprutningen t.ex) kan vara felkällan.. Men det är ju inte lätt(omöjligt) att söka få ett relevant korrekt svar utan mera info...du kan nog vara ganska så säker att du måste börja med en felkodsavläsning för att iaf ha något vettigt att börja med. Men visst, det kan ju vara någon här på forumet som har/har haft exakt likadana symptom, då kan det ju hjälpa dig att komma närmare en "lekmannalösning" och följdaktligen byta lite grejor på chans :) Om jag nu ska "tro något" mera så låter det som både bränslepumpsrelaterat likaväl som t.ex lmm fel/glapp..eller en kombination av lmm, tempgivare och/eller bränslepump.. Men att tro är ju att inte veta ;) Läs gärna i "sök inlägg" här på sidan för alla tänkbara felmöjligheter... Om det sedan hjälper just dig att hitta ditt specifika fel är ju skrivet i stjärnorna.. Mvh Janne. |
|
| Ok, då ska läsa av felkoderna först, MEN - var sitter ODB-II-uttaget på bilen? e36 -97 har väl ODB-II? Jag hittar det runda uttaget under huven men ingenting under ratten... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.