AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.134

E39: Knapparna för varmare och kallare på ACC:n har spruckit

d9
80
d97jro
Toyota Auris Touring Sports -14
Hej!

På vår ACC-kontrollpanel har knapparna för varmare resp. kallare spruckit på båda sidor. Knapparna fungerar fortfarande, men det ser ju lite trist ut med spräckta knappar. Har någon stött på samma problem, kan man byta ut knapparna, och är det i så fall lurigt att lyfta bort den kontrollpanelen?

/J
Co
53
Copilot
BMW 540 IA Touring -00
Välkommen i klubben! Mina är precis likadana...

Egentligen borde det väl inte svårare än att åka till skroten och leta upp en voltat E39:a med likadana knappar :) Själv har jag lärt mig att leva med mina...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Du kan köpa en komplett ny knappsats hos BMW så blir det fräscht o snyggt igen.
Länk
Lösa knappar kan du "knappast" :) köpa på skroten de säljer nog enbart hela paneler komplett och de kostar från 750-2500 kr.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Åh... bara €52.10 :D
Så billigt...

// Erik
M
84
M as in Missile
M5 -01
540-01
523-99
318-99
316-96
tjena jag köpte de lösa hos bmw de är bara att putta ut de gamla och knäpp de nya på plats
d9
80
d97jro
Toyota Auris Touring Sports -14
Ah, tack för alla svar! Jag får ta en sväng till BMW och se vad de har att erbjuda i knapputbytesväg. (Blir det för kostsamt kanske det är bättre att satsa på att tycka om de spräckta originalknapparna... ;-) )
K2
348
K2
523i -97
Måste säga att det är litet lustigt att läsa om just detta just nu. Förra veckan trillade nämligen knappen för min manuella fläktreglering bort helt av sig själv (+<==> -). Obs: *helt* av sig själv utan mänsklig inblandning, jag lovar, trillade av under natten.

Hittade knappen nere vid växelspaken, klämde dit litet provisoriskt men konstaterade snabbt att detta är rena leksakskvaliteten... och då menar jag inte de förhållandevis överlägsna komponenterna i Kindereggs eller McDonaldsleksaker som är rena undret i kvalitet jämfört med detta skräp.

Bra i alla fall att det finns förhållandevis överkomlig bot att hitta för det här löjeväckande felet. Sedan ska vi inte tala om de där mugghållarna man misslyckades så kapitalt med i e39... en annan men liknande historia.

Frågar mig till slut ändå hur BMW tillåter sig att misslyckas så kapitalt i konstruktionen av så urbota simpla saker i så här underbara bilar i övrigt. Kan knappast löna sig i längden.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.