|
|
|
|---|---|
|
Hej hej, Flitig läsare av detta eminenta forum och därför tänkte jag slänga ut en liten krok och kolla om ni kanske har någon ide om vad som kan felas min pärla... I förrgår så började låset strula på höger framdörr. Det går att låsa alla dörrar med fjärrlåset, men när jag skall låsa upp så är det bara 3 dörrar som öppnas... Rent mekaniskt så funkar det dock, dvs försöker jag öppna höger framdörr från insidan så låser den upp och öppnas snällt och fint. Några bra ideer om vad man kan göra eller är det bara snällt och fint och åka in till BMW för "diagnos"? Kan tillägas att bilen är 3 månader för gammal för nybilsgarantin... :/ | |
|
Har samma sak på min med och den ska in den 4:e Augusti på byte av låsmodul (den i dörren). Skulle tippa på att den kostar 2-3000:- + montering och inkodning. Ibland är det bra att köpa bilen på firma så man har lite garantier... =) |
|
|
Sedärja... =) Jo har också bokat tid på BMW för att de skall "Felsöka" a la diagnos... Nu är ju frågan, borde man försöka få detta fixat på "good will"? Har ju gjort alla servicar och liknande på en och samma BMW återförsäljare osv osv.. Eller 3 månader är 3 månader för mycket helt enkelt.. Vad tror du/ni ? Mvh och tack! |
|
| True true! Jag återkommer måndag med status rapport. Kanske kan hjälpa någon annan om detta visar sig bli ett mer vanligt fel på E9x serien.. | |
|
Ait! Har nu varit inne på "Diagnos" hos BMW.. det var ett mekaniskt fel på centrallåsmotorn på dörren. Tycker det verkar lite skumt då det funkade att öppna med handtaget men säger de det så är det väl så. Tänkte be att få den gamla motorn så att jag kan undersöka den lite, kanske inte går men fråga kan man ju alltid. Allt gick på goodwill så kostnad = 0 sek |
|
|
Har precis fått samma problem på min E91 efter 7500 mil :( Tror ni det går att riva passagerardörren och byta låsmotorn själv? |
|
|
Prova denna länk, är iofs för högtalarbyte på en e92 men du ser hur lätt man demonterar dörrsidan, borde vara lika på e9x. Länk Mvh |
|
|
@Passo222 Tack för länken. Skall ta in några offerter från verkstäder för ett byte. Själva låsmotorn finns det gått om på bildemonterigarna. E9X, E6X, E87, F10 mfl verkar ha samma del enl Realoem. Kodning skall inte behövas. Verkar dessutom vara fler som haft problem med detta Länk Låsmotorn gick sönder efter jag ställt in den på automatisk låsning när man kör iväg inför en utlandssemester, det blev för mycket för den stackars dörren... |
|
|
Et typexempel på att många fel just är enkla.Dvs så kan man åtgärda dem själv om man undersöker motorn i dörren. När man börjar koda c-låsmotorer har det gått för långt! Då har man uppenbarligen monopoliserat allt själv mek och borde straffas!!!;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.