|
|
|
|---|---|
|
Tips: Ni som har fått ett knarrande ljud i styrningen,prova att få in något smörjmedel IN i bussningen/arna till krängningshämmarstagen då blir det tyst och lugnt igen. Alltså dessa stag(2st) som ena änden är fastsatt i fjäderbenet..(lodrätt monterade ca 20-30cm långa). Så kanske ni slipper byta dessa på en gång... PS När det är fuktigt ute så brukar stagen vara tyst.DS Mvh Janne. | |
Paap Reeder |
Hej! På BMW original sitter det en klämring på damasken både vid skruven samt på den större änden in i staget. ALlt för att inte vatten skall kunna komma in. Piratdelar saknar i regel klämringen vid bultetn. Biltema har inga ringar alls - i alla fall för en tre - fyra år sedan. MVH /// Paap Reeder |
|
Där slog du huvudet på spiken Paap,snålade som f-n sist och köpte faktiskt stagen från Biltema,där ser man tydligt hur dåligt gjort detta är. Det sitter en "tätningsring" av gummi på dessa undermåliga stag från ovanstående postorderföretag. Höll för mig ca 1år...suck.. Dem är iaf tyst nu sedan mina smörjningar gjort susen,jag får väl se hur länge :) Mvh Janne. |
|
| Även min E28 knirrade trots BMW original stag, men jag smörjde också en gnutta sedan tystnade det. Detta var för ca. ett år sedan och faktiskt har det inte knirrat förräns idagarna igen...tror minsann det är dags för lite smörj igen ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.