|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Är ny här men jag skulle behöva hjälp med en fråga. Jag har nyligen köpt en Bmw 525ia -92 när jag startar den sätts varnings texten "coolant level" på. Men under körning stängs den av. Det jag hade tänkt att göra är att tömma kylarvätskan och ta ut nivå sensorn. Nivå sensorn hade jag tänkt rengöra. Men är det någon som vet hur jag ska gå till väga? steg för steg instruktioner :) Skulle vara tacksam... Tack i förhand! | |
| Börja med att kolla kylvätskenivån, varningen betyder att nivån nått (eller är under) minimum. Om du har konstant kylvätskeförlust så bör man kolla upp var det försvinner... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fyll på nån en eller ett par decilter, det kan vara på gränsen till låg nivå eftersom när bilen blir varm och kylarvätskan expanderat så har du rätt nivå. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
På min 92a var nivåsensorn helt slut och den uppförde sig precis som din. Efter byte a 190:- så blev den helt perfekt. Pierre Om man måste skruva skall man kunna göra det i vit skjorta. |
|
|
Det rinner inte ut någonstans, det finns ju en begränsning. Det står typ cool eller något. när motorn är kall alltså dit man ska fylla. Testade till och med fylla på mer. men samma problem. Men det är skitigt som fan som sagt. tänkte tömma och rengöra kylaren sedan eventuellt köpa en ny nivå sensor. Men är rädd att det kommer luft in i systemet. Hur kan jag göra sedan för att lufta systemet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.