AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.297

"trög" hissning av cabriolet på e46 330 cab

En kompis har en 330 cab där hissningen av caben går segt och trögt. Hörde av en som sa att man skulle kolla oljenivån i hydraliktanken.
Om det stämmer, var finns den?
Och vad brukar det annars vara på dessa cabar som gör att de går trögt?

Har sökt igenom hur mycket som helst utan att hitta nån direkt information om caben. E46 caben har snart funnits i 10 år...nån här måste väl vara bekant med problemet? Tacksam för svar.

Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Ring och fråga en verkstad? Jag lovar de flesta på verkstäderna är snälla och kommer inte vara arga för att du ringer.
Det ska jag absolut ta och göra. Men vad har den här sidan för poäng om man inte ska kunna få hjälp med sina problem?

Dj
134
Djabag
330 Ci Cab 2002 Såld
118d 2009 Inbytt i Tyskland
E61 530d Xdrive 2009 Såld
X1 2.8 (N52B30) Xdrive 2010

BMW K1300GT -09
Har själv en E46 Cab som för en tid sedan inte vill stänga sista biten. Visade sig vara ett nylon drev på en motor som var utslitet. Kostade "bara" 5000,- att få fixat på en BMW verkstad.

Om man nu har en cab så får man väl räkna med att det finns fler saker som kan gå sönder än på en utan cab.
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Jag syftar på att om man inte får svar, så vänder man sig ju nån annanstans. Inget illa menat så andas ett par snäpp osv.

Då detta är sveriges största märkesinriktade bilforum så är det väl inte konstigt att man förväntar sig svar här? Finns säkerligen massor av folk på detta forum som jobbar på Bmw-verkstad som, om dom hade orkat, hade kunnat svara på min fråga.
Och förövrigt så ringde vi flera olika bmw-verkstäder innan jag gjorde ett inlägg här. Det svar man får där är att bilen måste lämnas in på felsökning för x antal tusenlappar innan de vill spekulera i nåt.
Dock är bilen inlägget gäller på verkstad för det problemet så behöver ej svar på mina frågor längre. Tack ändå för hjälpen!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.