|
|
|
|---|---|
|
Behöver byta följande på min bil E30 325 Hardyskiva Stödlager Länkarmsbussningar fram och bak Silentblock + säkert några fler bussningar när man ändå håller på och har plockat ner Men jag har ingen lyft så jag kan knappats göra det själv? Vad tror ni arbetstiden blir? Kostnad på verkstad? Mvh | |
|
Själv hadde jag nog köpt en domkraft o två pallbockar.. Är nog omöjligt å svara på kostn beroende på vilken verkstad du väljer. |
|
|
Tokdyrt på verkstad, gör det själv. Alla bussningarna mm går nog på ca 2500:- bara de. |
|
|
Jag gillar dock bilen väldigt mycket så jag är beredd att lägga ganska många tusen. Uppåt 8-10k. Jag gissar på att det kan kosta nåt sånt totalt. Vad tror ni? Alternativ 2 är att köra nåt halvår till tills det rasar. Sen köpa en ny bil för en massa pengar och därmed värdeminskning. I och med att jag gillar bilen så pass mycket så tycker jag det är värt att lägga en hel del pengar på den. Jag kan knappast göra det själv då jag inte har nåt bra ställe att vara på. Jag är dessutom ganska klumpig med verktygen. :) mvh |
|
|
5 timmar + mtrl. på en riktig verkstad med press, spec. verktyg samt lyft. Länkarmsbussning fram. (båda sidor) 250,37 SEK + moms. Bil utan AC Länkarmsbussning fram. (båda sidor) 257,02 SEK + moms. Bil med AC Länkarmsbussning bak (Båda sidor 4 st totalt). 337,92 + moms. Stabstag framaxel (båda sidor) 393,22 SEK + moms Bussning Krängningshämmare fram. (båda sidor) 52,22 SEK + moms. Silentblock (båda sidor). 299 SEK + moms. Stabstag bakaxel (båda sidor) 204,80 SEK + moms. Stödlager 240,13 SEK + moms. Hittar ingen prisuppgift på hardyskiva tyvärr. totalkostnad mtrl: 1784,31 SEK + moms. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.