|
|
|
|---|---|
|
Står i valet och kvalet mellan den mörkaste tonen och den näst mörkaste på fönstertoning. När jag nämnde den mörkaste sa montören att det kan vara problem vid mörkerkörning att se ut bak.. främst när man backar då... Hur är det? ser man bilar som kommer bakifrån ordentligt eller är det generellt jobbigt med den mörkaste?? Ska man kanske ta den mörkaste tonen på sidorna och den näst mörkaste tonen på bakrutan?? | |
|
Har den mörkaste runtom (sidobakrutorna o bakåt) på min 328 touring från Solfilmsmontören o upplever inte d som ett problem om man inte e mitt ute i ingenstans där d inte finns lampor i närheten.. Men man får en vana att kolla av utrymmet bakom bilen vid sådana tillfällen innan man backar.. ;) Vid vanlig körning så ser man (iaf jag) bakomvarande bilar helt ok med den trevliga bonusen att man inte blir bländad av helljuset från muppar som "glömmer" att blända av.. :D |
|
| Jag håller med m3crille. Du e ibland tvungen att öppna dörren för att kunna backa i mörker oavsett pdc fram och bak. | |
|
Inga problem alls med mörkaste filmen från SolarGard(HPC06) F.ö. kan jag rekommendera att lära sig titta i backspeglarna och inte bakrutan´när man backar.... |
|
|
Det ligger ju i sakens natur att om man svärtar ner rutorna mer eller mindre så ser man sämre eller till slut ingenting. Den som försöker inbilla sig själv eller andra något annat luras bara...) Just bländning bakifrån i inre backspegeln har ju sedan tidigt 70-tal kunnat fixas med en liten spak under spegeln, iaf på alla bilar jag kommit i kontakt med... Värre med sidospeglarna då, man får ju inte göra sig osynlig via främre sidorutorna tyvärr...) FP |
|
|
Har Solarplexius toning ibak på min och man vänjer sig snabbt med att köra med ytterbackspeglarna istället.. På vintern är det nästan bättre än sommaren tycker jag personligen.. Mycket pga. att på sommaren kör man med solglasögon och då blir det ännu mörkare än normalt. När man backar så kollar man ytterbackspeglar, blir det längre backningar brukar jag slå på bakredimljuset också.. Det hjälper lite extra om det är becksvart. Har funderat på extra backlampor, men förkastat idén som för fult. Jag har alltid haft toning på mina bilar, så jag kanske blivit van med att toningen sitter där.. Har aldrig problem med att backa. :) //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
| Om vi nu ska hänga upp oss på bländning i inre backspegel så har iaf min bil t o m automatisk avbländning men den bländar inte av på en hundradel o därför e d skönt att ha solfilmen som ett första "försvar" o slipper ALL bländning.. Kör man åtskilliga tusen mil om året så uppskattar man d oerhört! Men alla e vi olika.......... Haft mörkaste solfilmen på en hög bilar pga hund o har aldrig upplevt d som problem att man inte ser nånting... Fast har man normalt mörkerseende så funkar d alldeles utmärkt! Givetvis inte lika bra som me ej tonade rutor men säger väl sig själv.. Hmm.. man kanske skulle solfilma ytterspegelglasen? ;) | |
|
Vadå kör ni inte BMW då skall det inte vara några problem med bilar som kommer i kapp: Vid de tillfällen funkar det bra med autavbländbackspeglar och dimbakljus så förstår de att man inte kan köra med helljus om man kommer ikapp Ang. mörka bakrutor kan jag bara hålla med föregående talare att det går lika bra med ytterbackspeglar Ha de T |
|
|
Låter som bländning i bakspegeln verkligen är ett problem. Men varför inte lämna spegeln i avbländat läge alltid då?. Lite mörkare bild bakåt gör ju ändå ingenting med tanke på att mörka rutor verkar vara uppskattat. Skall faktiskt testa detta, och solfilm på ytterspeglarna är ju heller ingen dum idé faktiskt. FP |
|
|
solfilm på yterbakspeglarna är en dum ide jo om du inte ska bytta speglarna vid bilprovningen. Har kamrater som prövat det där med följden av 2or. Har solarplexus i min bil och det blir mycket mörkt när man ska backa om natten. rekomenderar stark backlampa eller backkamera. Och som andra säger så lär man sig hur man ska parkera mm. Parkerar man om dagen och ska hem när det blir mörkt så lär man sig att backa in i parkeringsfickan så man kan köra ut, och om man måste backa när det är mörkt så tittar man på hur det ser ut bakom bilen innan man sätter sig in i den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.