|
|
|
|---|---|
|
Tja, står här nu med en 318is, en m42 motor för den som undrar. grejen är den att när jag kör bilen så går den inte riktigt jämt upp i varv mellan växlarna. det verkar som den tappar kraft runt 2000 - 3500. så kommer den lite igen upp till 4000. sen så kommer den som den ska vid 4500. Vet inte riktigt vad det beror på.. har aldrig provkört någon annans m42a så jag har inget att jämföra med. men min brors gamla audi 80 2.0 blåser lätt ifrån mig..Sen så är det ett annat ljud som jag undrar lite om.. kommer ett konstigt ljud ifrån motor som ökar med varvtalen låter som en liten symaskin/elmotor som går .. urtrampnings lagret är det inte..(vet att det låter redan).. skulle vara snällt om någon kunde hjälpa mig med lite gammal erfarenhet av detta :) | |
|
låter den lite som en diesel när du varvar? börja med att byta spännare, rullar etc.. (till kedjorna)+ ny filter och olja med en gång tycker jag. borde göra susen.. sen borde du nog gå igenom tändstiften, jag brukar köpa dom 4taggade tändstiften till min m42, jag tycker det verkar som m42án gillar dom. alltså m42án är ganska pigg normalt för en 1,8 tycker jag.. hoppas du löser det! Mvh:Jani (Team FF Survival) |
|
| Tycker inte det låter som en disel direkt.. låter mer som en japsar hojj eller nått i den stilen från motorn.. kedja + spänare ska vara nya.. men sen vet jag inte om rullarna är bytta.. Har slängt i helt ny olja + filter och satt dit nya 4 taggade stift :P.. men jag upptäckte att vevaxel givaren är svart från sot o gammal olja o skit.. samma med tänderna som den mäter på .. kan det vara något som gör att den konstrar sig lite ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.