AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
7.339

Alpinaklubbens närvaro på knutan

Sida 3 av 3
Visa användare
386
Mattias Eriksson
E28 M535i -87
E36 323i Coupé -98
Och ett par icke BMW...
Det går helt klart att få mer utrymme med effektivare dirigering av parkering, både av Cup/banåka bilar och utställningsbilar. 1,5 meters lucka mellan utställningsbilarna funkar inte om det kommer många...

Utan bindande föranmälan är det väldigt svårt att gissa antalet bilar. Ca 110 utställningsbilar var det nu på Knutan, ca 200 på Mantorp i maj.

Hade det spöregnat och varit 14 plusgrader i lördags hade det kanske kommit 40. Utan Bilsport Action Meet på Mantorp och en del andra träffar som var i lördags kanske 180...? Svårplanerat är det...

Mvh
Mattias

Ok Mattias, då är jag med. Vi hade i alla fall tur med vädret.. igen. =)

Visa användare
386
Mattias Eriksson
E28 M535i -87
E36 323i Coupé -98
Och ett par icke BMW...
Ando: Det tror jag med :)

M_Erneland: Håller med, kunde inte varit bättre väder! :)

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Dikussionen Alpina vs BMW Club Schweden lämnar jag åt andra.

Angående bankörningen så kan jag svara på ett par frågor då det ofta söks efter ammunition för argument av involverade, tyvärr inte alltid faktabaserad, i sådana här diskussioner.

BMW AG äger bilmärket MINI, något som varit till glädje för många, men även upprört vissa anglofiler som äger klassika Mini (notera stavningen) till den milda grad att inga MINI-ägare är välkomna till den delen klubbvärlden.
New MINI Club Sweden bildades som resultat av denna fientliga inställning.

Tanken fanns ursprungligen att inkludera MINI såsom sektion under BMW Club Schweden, men då BMW AG gärna vill se BMW och MINI utvecklas parallellt såsom individuella bilmärken så rekommenderade BMW AG att bilda en ny MINI-klubb i stället för en undersektion till en existerande BMW-klubb.
Numera är New MINI Club Sweden en officiell klubb som stöds av MINI Sverige, och har som uppgift att främja intresset för MINI-modellerna (från 2001 och framåt) därav klubbnamnet "New MINI".

Eftersom BMW och MINI båda ägs av BMW AG så finns de också ett intresse i att samarbeta på klubbnivå.
Om bilmodellerna kan samverka, och dela på komponenter så borde också entusiaster i resp. klubb kunna göra detsamma.
Delad glädje är dubbel glädje (eller halva kostnaden) som någon en gång myntade.

Medlemmar i både BMW Club Schweden och New MINI Club Sweden är därför välkomna till BMW Sport Club och vår verksamhet.
Då MINI ägs av BMW AG så går det bra även för en MINI-ägare att bli medlem i BMW Sport Club.
Det står på BMWSC:s hemsida sedan ett par år tillbaka.
Ingen nyhet.
Det är tydligen fortfarande inte uppmärksammat av vissa.

Angående Audi Club Sport så är det en gammal samarbetspartner med BMW Sport Club.
Tills i år så har inte ACS varit inbjudna till sommarträffen på Ring Knutstorp med BMW Club Schweden.
Något som ACS inte alls har opponerat sig emot utan förstått till fullo.
Baserat på senaste årens bristande uppskattning i våra egna medlemsled så har sommarträffens vara eller icke vara diskuterats.
ACS bjöds in detta år för att minska det förväntade negativa ekonomiska resultatet från sommarträffen, specifikt i detta fall vad det gällde utnyttjandet av bankörningen, vilken är den absolut största inkomstkällan för detta arrangemang.
I år visade Sydsektionen inom BMW Club Schweden att det går att blåsa liv i ett avsomnat traditionellt sommararrangemang, och förhoppningvis kommer den kraftsamling Sydsektionen gjort se till att sommarträffen åter igen blir det självklara arrangemang det borde vara.
Med facit i hand hade vi inte behövt att bjuda in ACS även om ACS och dess medlemmar är en fantastisk samling personer som uppskattas mycket.

Jag hoppas att informationen ovan svarar på bankörningfrågorna map MINI och ACS, och lämnar nu den fortsatta diksussionen Alpina vs BMW Club Schweden till er andra.

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Ursäkta.
Det var länge sedan jag var här så jag såg att ingen signatur fanns på inlägget ovan.

MVH,
Måns Ulveståhl
Ordförande BMW Sport Club
Visa användare
386
Mattias Eriksson
E28 M535i -87
E36 323i Coupé -98
Och ett par icke BMW...
Tack för det utmärkta förtydligandet Måns! Vad jag har sett och hört (på bland annat rejsa.nu) så verkar bankörningsdelen av träffen varit MYCKET uppskattad, kul att se! Hoppas på att kunna vara med nästa år på de aktiviteterna, inte bara åka cab på familjekörningen ;)

Mvh
Mattias

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.