|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
I vilket fall som helt så är Alpina mer besläktat med BMW än Audi. Måste säga grattis till Ando för hans B7, vilket skick! Habegär är vad man får. |
|
|
Ja den skojar man inte bort på en kafferast! =) Mvh M |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Det kunde ju ha varit roligt om vi hade parkerat Alpinorna tillsammans men allt var så utspritt. Min B 12.a stod i nedre depån utanför Jarls tält, och Ernelands B7:a i svängen uppe vid tornet, och efter att Ando hade tvätta B7 turbo coupen i 2 timmar var det bara och ställa den någon stans...där plats fans tillgänglig...Synd... min bil: Länk |
|
Så sant som det är sagt... vi får styra upp den biten nästa gång. Det var inte många som visste vart de skulle ta vägen nere på området. Det blev ju iofs ok ändå men visst hade det varit kul med en mera modellbetonad uppställing. =) |
|
|
Angående det som tråden gällde från början: Alla BMW/Alpina var välkomna, skillnaden var entrépriset. 100 kr för medlemmar i BMWCS, 200 kr för icke medlemmar. Blir förmodligen så nästa år också. Kan hålla med om att det kunde ha varit fler bilar på plats, men vi hade ju en del andra stora träffar att konkurrera med också, så jag tror vi ska vara ganska nöjda. Ca 110 bilar åkte in, sen tillkommer alla BMW Cup bilar och de som körde bana med sin gatbil. Mvh Mattias |
|
|
Jo det har du rätt i. Krockade med flera event. Jag är långt ifrån missnöjd. Vädret var underbart. Stämningen på topp och med Runes CSL vrålande på banan så var det ju rena utopin mest hela tiden! Det var lyckat och man längtar redan till nästa år! Alpinaklubben kanske kommer med fler bilar då får vi hoppas. /M |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Nu var det väl inte pengarna det gällde, utan snarare en organisatorisk fråga om att BMW CS arrangörer inte tyckte det var lämpligt att Alpina klubben fans representerade med tält och med Alpina bilarna sammlade på ett ställe, OBS min tolkning jag kan ha fel... min bil: Länk |
|
Mattias Eriksson , Lite väl sent att vi får den informationen klockan 22.58 den 30/7, fram till dess hade svaret varit "parkera på parkeringen utanför området och gå in " ! Och dessutom var erbjudandet endast i "mån av PLATS" , hur ska vi kunna bjuda in våra medlemmar när vi inte vet om det finns plats för dem på evenemanget ? Men det är alltid kul att se en samling Mini´s och Ådisar på en BMW träff :) BMW-Niklas , Tackar :) Erneland; Grattis till priset för bästa 5-serie :) Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Tack Ando, trodde att "BH:n" skulle skræmma ivæg de flesta! ;-). Den ska sjælvklart inte sitta dær næsta gång. Mvh M |
|
michael.anki |
HAHAHA,under BH:ar brukar det döljas fina grejor. Tackar, att vi fick se några snuskigt fina Alpinor. Ando,Erneland, Hatten av för era bilar. Med Vänliga Hälsningar Michael Ask BMW cs 1326 Bmw idag Bmw imorgon |
|
Ando: Håller med om att det är beklagligt att informationen inte kommit fram, personligen så hade jag gärna sett fler Alpinor på Knutan, tycker att det är helt underbara bilar. Naturligtvis måste vi se till att få ut korrekt information tidigare framöver. Men som jag ser det så kan det ju inte bli frågan om något annat än "i mån av plats" för alla icke medlemmar i BMW CS eller BMW SC, såvida inte den grupp som vill vara med också delar på kostnaden för hyran av banan. Totalkostnaden för banan under två dagar ligger väl någonstans runt 200.000 kr allt som allt, men det borde ju gå att räkna ut vad det ska kosta att hyra ut en del av depån till en utomstående förening. Sen spelar det ju liksom ingen roll om det är Alpinaklubben, Autopower, e34m5.se eller någon helt annan BMW relaterad klubb/förening/hemsida som det gäller. Att det är Mini och Audibilar med och kör på banan beror på att Mini och Audiklubbarna om jag förstått det rätt samarbetar med BMW SC, men det får någon från BMW SC svara på. Mvh Mattias Eriksson |
|
|
Mattias>> Jag är personligen inte gramse. Det var en fin tillställning och jag tror inte att utrymmet kommer att vara några problem under framtida träffar. Det var dock bättre förr... inte utrymmet men antalet bilar. Vidare så är det alltid kul med andra märken men visst saknar jag de rena BMW-träffarna på 90-talet! ;-) Michael>> Tack! =) .... Andos bil är ju som ny.. jag försökte att hitta "fel" men det gick ju inte! Ska snygga till motorrummet på min i vinter och förhoppningsvis blir min "monster02:a" klar för att äta asfalt på Knutan till nästa år för maken till litet antal 02:or har jag inte sett tidigare! |
|
|
M_Erneland: Bra att det inte är några "hard feelings", jag vill absolut inte ha någon osämja mellan Alpinaklubben och BMW Club Schweden. Jag skulle personligen gärna se gemensamma träffar framöver. Det jag försöker komma fram till är bara det att Knutstorpsträffen i första hand är för medlemmarna i BMW CS, andra klubbar kommer tyvärr i andra hand. Sen är det naturligtvis åter igen beklagligt att korrekt information om exakt vad som gällde för att komma in på Knutstorp inte kom ut i rätt tid, där måste vi bättra oss. Jag förutsätter att detsamma gäller på en träff där Alpina CS har bokat en bana eller annan anläggning, alltså att medlemmarna i Alpina CS har tillträde i första hand, övriga i mån av plats och/eller mot högre deltagaravgift. Mvh Mattias |
|
|
Mattias>> Vad det gäller Alpinaklubben så vet jag inte vad som gäller, det vet Ando mer om. Att det blir dyrare för någon som inte är medlem är för mig självklart. Nu är ju jag dock medlem även i BMWCS så för mig innebar det inga problem alls. Jag hoppas (I have a dream...) att fler kan damma av sina Alpinor nästa gång och inte sitta hemma och sura. Vi är vuxna och det är bilintresset som sådant som skall föra oss samman. Väl mött framöver! |
|
|
Mattias Eriksson , ja ca 35 timmar är nog lite för kort varsel :) Man ska nog hålla isär lite saker, Alpina CS medlemmar har ingen avsikt att köra på banan utan enbart ställa bilarna och allmänt umgås med andra BMW entusiaster. Det vore stor skillnad om det handlade om banåka ! Det skulle vara intressant att veta hur mycket Ådi /Mini betalade för att åka på banan under två dagar. På Mantorp betalar vi 5000:- för att vi ska få vara där som klubb och ställa våra bilar på angiven plats . Jag har svårt att tro att det kostar 100.000:- / dag att hyra Knutan ! Men vi får se vi kanske ska ställa våra bilar och tält uppe på gräset utanför "området" det kan väl inte kosta så mycket att hyra av CS :) Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
|
"Vi är vuxna och det är bilintresset som sådant som skall föra oss samman." Kunde inte sagt det bättre själv :) Hoppas vi ses på någon träff framöver! Mvh Mattias |
|
|
Mattias>> Det gör vi med all säkerhet! Jag förstår Andos inställning till detta också och det är en delikat fråga. Samtidigt så tror jag att det blir bättre nästa år. Jag minns inte hur det har varit förr? Det området där cupbilarna stod kunde göras rätt mycket "smalare" (om det är någon som förstår vad jag menar) och därmed ge mer plats till fler bilar. Det var aldrig någon klaustrofobisk känsla då jag körde igenom det området av uppställningsplatsen. Däremot på den andra sidan där det stod 3 rader med bilar var det stundtals ganska trångt, inte för trångt, men litet. Antar att det är omöjligt att veta hur många deltagande bilar det kommer med säkerhet, men ett hum borde ju inte vara några problem? Mvh Michael |
|
|
Ja, det är precis det jag menar, jag tycker inte ni ska betala för ban-delen utan bara för parkeringsutrymme i så fall. Som på Mantorp. Problemet är ju också att det är betydligt trängre på Knutstorp än Mantorp, men det borde ju gå att hitta en lösning och ett vettigt pris. Tycker jag i alla fall :) 200.000 kr ska jag inte gå ed på att det kostar, men med banhyra, funktionärer, och annat (t.ex. såg jag tre ambulanser, vet av erfarenhet att bara de går på bortåt 10.000 kr styck per dag med bemanning för racing) så hamnar vi nog inte så långt ifrån. Vad Audi & Mini betalar har jag ingen aning om, det är licensierade förare som kör tillsammans med BMW SC, så det får BMW SC svara på. Mvh Mattias |
|
|
Det var en trevlig träff, första gången jag hade tid att komma och titta då jag alltid haft för mycket jobb just den helgen tidigare år. Förväntade mig något fler bilar men det fanns en hel del grymma BMWs i sjukt skick att drägla på trots allt. B7:an var helt otrolig liksom den röda M3 E30. Ett par fina M5 E34:or och Programmers M5 E39 var inte att leka med heller. Saknade fler Alpinor och E38:or men jag får väl göra något åt saken själv också och ta med min E38 Länk nästa gång om jag är ledig från jobbet den helgen nästa år... BMW 4 Life |
|
|
Vi kommer säkert fram till någon bra lösning inför nästa års träffar :) Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.